تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد تند و تیز تهیه‌کننده «زادبوم» از وضعیت بد اکران فیلمش

انتقادات تهیه‌کننده زادبوم از نحوه اکران این فیلمبیتا منصوری تهیه‌کننده سینما با اشاره به عدم رضایت از اکران فیلم سینمایی «زادبوم» به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از روند اکران این فیلم اصلا راضی نیستیم، چون فیلمی که با دریافت سیمرغ در یک بخش و کاندیدا شدن در دیگر حوزه‌ها، سیمرغ نگاه ملی را دریافت کرده و پس از 8 سال توقیف اکران می‌شود، لایق اجحاف در اکران نیست و باید نگاه لطیف‌تری به آن می‌شد.

وی افزود: تمام افتخارات حوزه هنری که فیلم‌ها را تحریم می‌کند این است که به جز سالن‌هایی که در تهران در اختیار دارند، حدود 80 درصد سینماهای شهرستان‌ها را پوشش می‌دهند اما کوچکترین حمایتی نمی‌کنند و فقط برای توقیف و تحریم پیشقدم می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه از طرف دوستان دیگر و همچنین بنیاد سینمایی فارابی نیز که در بخشی از فیلم مشارکت دارد، حمایتی صورت نگرفته و فکر می‌کنم با تغییر مدیریت، یادشان رفته در چنین فیلمی مشارکت دارند.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: از طرفی نمی‌دانم کارت خانه سینما و عضویت داشتن در آن، به چه کار می‌‌آید. فقط اینکه هر ساله جشن بگیرند و اعضای صنوف مختلف را دعوت به جشن کنند؟! پس اگر کارشان فقط این است بگویند خودمان تکلیف‌مان را مشخص می‌کنیم.

منصوری اذعان داشت: می‌خواهم دلیل منفعل بودن شورای عالی تهیه‌کنندگان و خانه سینما را در برابر تحریم فیلم‌هایی مانند «زادبوم» از طرف حوزه هنری بدانم، حوزه‌ای که شدت تحریم‌هایش بیشتر شده و هیچگونه ارزشی برای پروانه نمایش فیلم‌ها قائل نمی‌شود و قانون و راه و روش مخصوص خودشان را پیاده می‌کنند.

این تهیه‌کننده بیان کرد: سینما باید در اختیار صاحبان فرهنگ باشد اما متاسفانه حوزه هنری با نگاه بالا به پایین و مغرضانه، با میل و قوانین خاص خود با فیلم‌ها برخورد می‌کنند و کاری به هیچکس و هیچ چیز ندارند.

منصوری اظهار داشت: حتی صدا و سیما که به دلیل قوانین خودشان، برای پخش تیزرها سختگیری‌هایی دارد و در عین حال تیزر فیلم «زادبوم» را پخش می‌کند، زمان بازبینی تیزر این فیلم از توقیف آن طی 8 سال تعجب کردند و برای آنها این اتفاق سوال‌ برانگیز بود.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: «زادبوم» هشت سال به ناحق بازیچه دست مدیران و تغییرات آنها، اعمال نگاه شخصی و...شد که اتفاق خوبی نیست.

منصوری گفت: متاسفانه بخشی از مدیران خانه سینما دولتی هستند و با حوزه هنری مراوداتی دارند که با این تفاسیر، عدم حمایت آنها از تحریم بیش از حد فیلم‌ها توسط حوزه هنری تعجب برانگیز نخواهد بود.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی سینمای ما این است که تعدادی از تهیه‌کنندگان مالکیت سینما را دارند و با خیال راحت آثار خود را تولید و اکران می‌کنند و بهترین سانس‌ها و سالن‌ها را با مراوداتی که با دیگر سینماداران دارند در اختیار می‌گیرند و فیلم‌های دیگر مورد اجحاف قرار می‌‌گیرند.

تهیه‌کننده «قهرمانان کوچک» گفت: متاسفانه وقتی که سینمای جوان با داشتن قرارداد دو هفته‌ای برای اکران «زادبوم»، از نمایش آن سر باز می‌زند و حتی با پیگیری‌های متعدد ما سانس‌های مرده و پراکنده نظیر ساعت‌های 10، 13 و 17 را به فیلم می‌دهند، این یعنی همراهی با دوستان تهیه‌کننده‌ای که از آنها یاد کردم.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: ظاهرا «زادبوم» نه تنها از طرف حوزه هنری تحریم شده، بلکه از سمت برخی‌ها سفارش شده تا اکران مناسبی به آن تعلق نگیرد به عنوان مثال در روز اول که مخاطب شوق فراوانی برای دیدن فیلم دارد سالن‌هایی با ظرفیت کمتر و حتی قیمت بلیط پایین‌تر را به «زادبوم» دادند و سالن‌هایی با ظرفیت بالاتر و قیمت کامل بلیط را از آن سلب کردند، اینگونه اتفاقات برای هیچ‌کس شیرین نیست.

وی اضافه کرد: دوستان حتی نگذاشتند و اجازه ندادند این فیلم یکی دو هفته به درستی روی پرده باشد و اگر فروش مناسبی نداشت این برخوردها را با آن بکنند.

منصوری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در این میان، فیلم مهم نیست و برعکس رابطه‌ها و رانت‌ها بر سینما حکفرماست. این موضوع باعث می‌شود تولیدکنندگان فیلم‌های اجتماعی این موضوع به ذهنشان خطور کند که این سینما در حال سوق داده شدن به مسیر دیگری است و اینکه برخی افراد، هدفمندانه ترجیح می‌دهند فیلم تفکربرانگیزانه روی پرده سینماها نباشد.

انتهای پیام/

«زادبوم» پس از 8 سال توقیف در سانس‌های مرده سینما اکران می‌شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد تند و تیز تهیه‌کننده «زادبوم» از وضعیت بد اکران فیلمش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..