تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بيانات رهبر انقلاب درباره اشتباه تاريخی مصدق در اعتماد به آمريكا + فیلم

بيانات رهبرانقلاب درباره اشتباه تاريخی مصدق در اعتماد به آمريكا+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کودتای 28 مرداد سال 32 که از اتفاقات مهم در تاریخ پر فراز و نشیب ایران پیش از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است، در دل خود درس های بزرگی را جای داد، اعتماد به امریکا از سوی مصدق و سپس ضربه خودن از این اعتماد موجب شد تا نخست وزیر وقت یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی را مرتکب شود.

رهبر معظم انقلاب در این خصوص می‌فرمایند: " حادثه‌ای در کشور ما در سال 1332 اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته می‌کند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او می‌شود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال 32 تا حالا شصت سال می‌گذرد.

اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است، ثانیاً حادثه‌ تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت. حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود".

در ادامه سه ویدئو از بیانات رهبر انقلاب در خصوص کودتای 28 مرداد سال 32 ببینید.

انتهای پیام/

کودتای 28 مرداد از نگاه رهبر معظم انقلاب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بيانات رهبر انقلاب درباره اشتباه تاريخی مصدق در اعتماد به آمريكا + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..