تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار سرمایه، مسیر هموار توسعه شرکت های دانش بنیان

در حدود یکسال از امضای تفاهم نامه سازمان بورس و معاونت فناوری ریاست جمهوری به منظور راه اندازی این صندوق ها می گذرد و در این زمینه اقدامات قابل توجهی به این منظور اجرایی شده است.

راه اندازی صندوق های جسورانه از جمله اقداماتی است که در راستای تفاهم نامه سازمان بورس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کلید خورد تا علاوه بر برقراری ارتباط مجموعه شرکت‌های دانش بنیان با بازار سرمایه زمینه تامین مالی این شرکت ها از طریق بازار سرمایه مهیا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه، مسیر ایده‌های نو در بازار سرمایه و بورس را مهیا کرده و با راه اندازی این صندوق‌ها بازار جدیدی برای ایده‌های نو ایجاد شده است .

وی در خصوص اهداف شکل گیری این صندوق ها افزود: فعالیت این صندوق‌ ها بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در بورس را فراهم کرده و با فعالیت این شرکت‌ها در بورس شرایط برای رشد و ارتقای منطقی آنها مهیا می شود.

به گفته ستاری حرکت سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان به سمت سرمایه‌گذاری جسورانه علاوه بر اهمیت دادن به صاحبان ایده می تواند منجربه استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه در جهت رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی شود.

یاد آور می شود در حال حاضر بیش از 190 صندوق فعال در بورس به منظور سرمایه گذاری در حوزه‌های تولیدی وجود دارد اما با توجه به رشد و فعالیت شرکت های دانش بنیان و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی براینکه یکی از راه های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکت های دانش بنیان و طراحی لازم در این خصوص است  لذا صندوق‌های تخصصی خاص در حوزه خطرپذیر (جسورانه )  به علت نیاز کشور  با هدف کمک به شرکت های دانش بنیان راه اندازی شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار سرمایه، مسیر هموار توسعه شرکت های دانش بنیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..