تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«بیل گیتس»، ثروتمندترین و بخشنده‌ترین مرد جهان

۵۸۰۷۴۴

۳۱۵  بازدید

وب‌سایت تکرا - زهرا جانعلیزاده: بیل گیتس با ارزش خالص دارایی بیش از ۸۶ میلیارد دلاری، یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می رود. اما احتمالا موارد بسیاری وجود دارند که در مورد هم بنیانگذار کمپانی مایکروسافت نمی دانید؛ بنابراین، مجموعه ای از ۲۱ حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس را جمع آوری کرده ایم که آنها را با شما به اشتراک می گذاریم.
 21 حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس که تاکنون نمی دانستید
بیل گیتس با نام کامل ویلیام هنری گیتس در سال ۱۹۵۵ و در شهر سیاتل آمریکا متولد شد و به سرعت، علاقه ی خود به تکنولوژی را ابراز کرد. او در مدرسه با دوست قدیمی و دیگر بنیانگذار کمپانی مایکروسافت یعنی پال آلن آشنا شد. آنها با همکاری یکدیگر، ایده ی سرمایه گذاری دیگری را راه اندازی کردند؛ این سرمایه گذاری به قبل از ایده ی مایکروسافت برمی گردد.

او به این روند ادامه داد تا به این نتیجه رسید که به علاقه ی خود در زمینه ی کامپیوتر بپردازد. او در دانشگاه هاروارد به تحصیل حقوق می پرداخت و قصد داشت یک وکیل شود. او در نهایت از دانشگاه استعفا داد، مایکروسافت را راه اندازی کرد و با کارمند و همسر آینده ی خود یعنی ملیندا آشنا شد. امروز، بیل گینس نه تنها یک میلیاردر خود ساخته و رهبر محبوب در دنیای تکنولوژی است، بلکه به عنوان یک بشردوست، نویسنده و حتی یک شوالیه نیز شناخته می شود.

در ادامه، ۲۱ حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس را با هم می خوانیم:

1. بیل گیتس اولین برنامه ی نرم افزاری خود را در سن 13 سالگی طراحی کرد.

21 حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس که تاکنون نمی دانستید

بیل پس از چند سال تحصیل در مدارس دولتی، به مدرسه ی خصوصی Lakeside در سیاتل رفته و تحصیلات خود را در این محیط آموزشی ادامه داد. در این مدرسه بود که بیل علاقه ی خود به برنامه نویسی کامپیوتر را کشف کرد و با پال آلن آشنا شد؛ پال بعدها به بهترین دوست و درنهایت، هم بنیانگذار کمپانی بزرگ مایکروسافت تبدیل شد. یکی از حقیقت های عجیب درباره بیل گیتس ، طراحی اولین برنامه نرم افزاری در سن ۱۳ سالگی است. او با استفاده از زبان پایه ای کامپیوتر، بازی نرم افزاری تیک تاک پا را طراحی کرد که در آن، افراد می توانستند با حریف خود یعنی کامپیوتر بازی کنند.
۲. بیل گیتس نرم افزار برنامه ریزی کلاس های مدرسه را تعمیر کرد؛ بنابراین کلاس های خود را با دختران تنظیم کرد.

یکی از جالب ترین نکات در میان ۲۱ حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس ، ماجرایی است که در ادامه شرح می دهیم. مدیران مدرسه ی Lakeside به مهارت های بیل نیاز داشتند و از او خواستند تا در کدنویسی سیستم جدول کلاس ها به آنها کمک کند. بیل نیز از این موقعیت استفاده کرده و توانایی های کد نویسی خود را با همکاری پال آلن به کار گرفت تا کلاس های خود را با کلاس های دختران مدرسه تنظیم کند.

بیل گیتس در مصاحبه با بی بی سی گفته بود: "پال در زمانبندی کامپیوتر با من همکاری کرده بود. متاسفانه او دو سال از من بزرگ تر بود و در آن زمان، از مدرسه خارج شده و در دانشگاه تحصیل می کرد. بنابراین من تنها کسی بودم که از مزیت همنشینی با هم کلاسی های دختر بهره می بردم.”

 21 حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس که تاکنون نمی دانستید
۳. گیتس و آلن یک همکاری تجاری را قبل از راه اندازی مایکروساف، آغاز کردند.

از همان لحظه ای که بیل و پال یکدیگر را در مدرسه ملاقات کردند، به دوستانی صمیمی تبدیل شدند. هر دو نفر علاقه ی زیادی به برنامه نویسی کامپیوتر نشان می دادند. زمانی که این دو نفر هنوز به تحصیل می پرداختند، شرکتی را با نام Traf-o-Data تاسیس کردند. این دو با همکاری یکدیگر، کامپیوتر کوچکی را بر مبنای تراشه اینتل ۸۰۰۸ ساختند که می توانست داده های دپارتمان ترافیک آزادراه واشنگتن را اندازه گیری و تحلیل کند. گیتس و آلن در نتیجه ی این تلاش خود به پول ۲۰۰۰۰ دلاری رسیدند، اما در نهایت با آغاز کار آلن برای Honeywell در بوستون و ادامه تحصیل گیتس در هاروارد، این پروژه به پایان رسید.


۴. او تقریبا نمره ی کامل را در آزمون SAT دریافت کرد.

شاید این از حقایق عجیب در مورد بیل گیتس به شمار نرود؛ با اینحال او توانست امتیاز تقریبا کامل را در آزمون SAT (نوعی کنکور) دریافت کند. او توانست از نمره ی کامل ۱۶۰۰ در آزمون ورودی دانشگاه، به نمره ی ۱۵۹۰ دست پیدا کند.


۵. بیل گیتس در دانشگاه به تحصیل حقوق مشغول بود.

بیل گیتس در سال ۱۹۷۳، تحصیل حقوق در دانشگاه هاروارد را آغاز کرد و تصمیم داشت همان راهی که پدر وکیلش طی کرده بود را تکرار کند. اما در سال دوم تحصیلی، برنامه های او تغییر کرد و دوره های ریاضی پیشرفته و علوم دانشگاه را پشت سر گذاشت. سپس، پس از دو سال تحصیل در هاروارد، از دانشگاه خارج شد تا مایکروسافت را دنبال کند.


۶. گیتس تا به حال دو مرتبه به خاطر جرایم رانندگی دستگیر شده است.

بیل در سال ۱۹۷۵ و در سن ۱۹سالگی به خاطر رانندگی خودرو پورشه ۹۱۱ دستگیر شد، چرا که هنوز گواهینامه ی رانندگی نداشت. اما او از این موضوع درس نگرفته و دو سال بعد، در آلبکرک به خاطر همراه نداشتن گواهینامه در هنگام رانندگی، دستگیر شد.

گفته می شود که آیکون کاربر در مایکروسافت اوت لوک ۱۰، همان عکس بیل گیتس است که در پایگاه پلیس از او گرفته شده بود.


۷. همسر او یعنی ملیندا از کارمندان او بود. ملیندا پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه دوک در سال ۱۹۸۶، اولین شغل خود در شرکت استارتاپ مایکروسافت را آغاز کرد.

ملیندا در مصاحبه با بی بی سی گفت: "با خودم فکر می کردم خدای من، من بایددر این شرکت کار کنم. آنها می خواهند جهان را تغییر دهند. اگر کار را به من پیشنهاد کنند، بدون معطلی آن را قبول می کنم.” ملیندا توانست شغل را به دست آورد و پس از مدت کوتاهی نیز توانست روی رئیس خود تاثیر خوبی بگذارد.

بیل گیتس در این باره گفته است: "من او را در جلسه ی فروش نیویورک سیتی ملاقات کردم. تنها یک یا دو هفته طول کشید تا در پارکینگ از او بخواهم که بیشتر با من آشنا شود.”

21 حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس که تاکنون نمی دانستید ۸. او در یک بازه ی زمانی، جوان ترین میلیاردر جهان بود.

گیتس اولین میلیارد دلار خود را در سال ۱۹۸۷ و در سن ۳۱ سالگی به دست آورد؛ بدین ترتیب، او به جوانترین میلیاردر جهان در آن زمان تبدیل شد.


۹. او در روز عروسی خود، تمامی اتاق های هتل را کرایه کرد.

گیتس در روز عروسی خود به خاطر راحتی خود و مهمانانش تصمیم گرفت تمامی ۲۵۰ اتاق هتل مانیل بی در لانای هواوایی را کرایه کند. جشن عروسی او نیز در همین هتل برگزار شد. او در آن زمان یعنی سال ۱۹۹۴، دومین فرد ثروتمند آمریکا شده بود. او همچنین به خاطر جلوگیری از عکاس های پاپاراتزی که با استفاده از هلیکوپتر عکس می گرفتند، تمامی هلیکوپترهای منطقه را نیز کرایه کرد.


۱۰. او شماره پلاک کارمندان خود را حفظ می کرد تا کنترل بهتری داشته باشد.


یکی از جالب ترین ها در میان ۲۱ حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس این است که او شماره پلاک خودروی کارمندان خود را به خاطر می سپرد تا زمان رسیدن آنها به محل کار و ترک آنها را کنترل کند.

او در یکی از مصاحبه های خود گفت: "من شماره پلاک همه را می دانستم، بنابراین می توانستم با رفتن به پارکینگ، از حضور آنها در محل کار و زمان ترک آنها باخبر شوم. در نهایت، زمانی که شرکت به حجم موردنظر دست پیدا کرد، این عادت را ترک کردم.”


۱۱. بیل گیتس دستنوشته های Leicester Codex لئوناردو داوینچی را به مبلغ ۳۰.۸ میلیون دلار خریداری کرد.

علاوه بر هواپیمای شخصی، یکی دیگر از سرگرمی های مورد علاقه ی بیل گیتس، دستنوشته های Leicester Codex بود که به قرن ۱۶ میلادی برمی گشت. گیتس در مزایده ی سال ۱۹۹۴ این دستنوشته ها را با قیمت ۳۰.۸ میلیون دلاری خریداری کرده که آن را به گران ترین کتاب جهان تبدیل کرد. گیتس گاهی اوقات این کتاب را به موزه ها قرض می دهد تا آن را به نمایش بگذارند.


۱۲. گیتس در سال ۱۹۹۵، ثروتمندترین مرد جهان شد.

بیل گیتس در سال ۱۹۹۵ و در سن ۳۹ سالگی، با سرمایه ۱۲.۹ میلیارد دلاری به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد. او از آن زمان تا به حال، بارها این عنوان را از دست داده است؛ اما از مارچ ۲۰۱۷، بالاترین رده را در لیست میلیاردرهای جهان در اختیار گرفته است.


۱۳. در سفری به بروکسل، فردی به صورت او پای پرتاب کرد.

بیل گیتس در سال ۱۹۹۸ به بروکسل بلژیک سفری داشت تا در جلسه ای با حضور بیش از ۴۰۰ مربی بلژیکی، رهبران کسب و کار و دولتمردان رسمی ملاقات کند. درست در لحظه ای که قصد داشت وارد ساختمان شود، فردی با یک پای (نوعی کیک) به صورت او کوبید. پس از این اتفاق، یکی از ستاره های شوخی بلژیک، نوئل گودین مسئولیت این شوخی را به عهده گرفت و گیتس نیز از اوشکایت نکرد.

21 حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس که تاکنون نمی دانستید ۱۴. بیل و ملیندا گیتس، بزرگ ترین نهاد خصوصی جهان را اداره می کنند.

این زوج مشهور، نهاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ راه اندازی کردند. با اهدای مبالغی از طرف چهره های معروفی همچون وارن بافت، هیلاری کلینتون، مادلین آلبرایت، جک نیکلاس و بیگ شان، این نهاد به بزرگ ترین سازمان خصوصی جهان تبدیل شد. این نهاد در سال ۲۰۱۵، اعتبار ۳۹.۶ میلیون دلاری خود را اعلام کرد.


۱۵. او از طرف ملکه به دریافت عنوان شوالیه مفتخر شد.

ملکه الیزابت در سال ۲۰۰۵، به خاطر فعالیت های خیریه و دستاوردهای تکنولوژی، گیتس را به عنوان شوالیه مفتخر کرد. بیل و ملیندا گیتس، ملکه و دوک ادینبورگ را در کاخ باگینکهام ملاقات کردند؛ در همین رویداد نیز عنوان شوالیه به او داده شد. بیل گیتس نمی توند از عنوان Sir در نام خود استفاده کند، چرا که در اصل انگلیسی نیست.


۱۶. تنها چیزی که در لیست کارهای بیل گیتس وجود دارد، نمردن است.

گیتس در سال ۲۰۱۳، جلسه ای را ترتیب داد که افراد در آن می توانستند هر سوالی را از او بپرسند. در این جلسه از او پرسیده شد که چه کارهایی باقی مانده که باید انجام دهد، او جواب داده بود: "نمردن…”


۱۷. روتین قبل از خواب او، کتاب خواندن و شستن ظرف هاست.

یک حقیقت جالب درباره بیل گیتس این است که علیرغم ثروت زیاد، ترجیح می دهد ظرف ها را خودش بشوید. حتی ثروتمندترین مرد جهان نیز باید وقت کافی برای انجام دادن کارهای خانه را داشته باشد. او در جلسه ی دیگری گفته بود که هر شب، ظرف تمامی اعضای خانواده را می شوید. او از این کار لذت می برد. او می گوید: "بقیه پیشنهاد می کنند که خودشان این کار را انجام دهند، اما من از روش خودم بیشتر لذت می برم.”

علاوه بر شستن ظرف ها، بخش دیگر روتین قبل از خواب بیل گیتس به مطالعه اختصاص دارد. حتی اگر دیرتر از معمول به رختخواب برود، حتما ۶۰ دقیقه ی کامل را به مطالعه کردن می گذراند. او زمانی گفته بود که این کار، بخشی از پروسه ی به خواب رفتن او را تشکیل می دهد.


۱۸. او "انرژی بیشتر” را به عنوان یک قدرت فوق بشری ترجیح می دهد.

یکی از نکات جالب در لیست ۲۱ حقیقت عجیب در مورد بیل گیتس این است که او و همسرش در نامه ای که در سالگرد سال ۲۰۱۶ برای یکدیگر نوشتند، نکته ی جالبی را به اشتراک گذاشتند. شاید یک فرد معمولی ترجیح دهد که بینایی فرا انسانی را به عنوان یک قدرت مافوق بشری در اختیار داشته باشد، یا اینکه نامرئی شود و بتواند در زمان سفر کند؛ اما ملیندا و بیل ترجیح می دهند که زمان و انرژی بیشتری داشته باشند.

بیل گفته بود که آرزو می کند انرژی بیشتری داشته باشد، او همچنین توضیح داد که بسیاری از افراد، اهمیت انرژی را دست کم می گیرند؛ از روشن کردن لامپ اتاق گرفته تا فشار دادن دکمه ی پاور لپ تاپ. "بدون دسترسی به انرژی، فقرا در تاریکی می مانند و تمامی مزیت ها و فرصت هایی که با انرژی میسر می شود را انکار می کنند.”


۱۹. عدد مورد علاقه ی بیل و ملیندا گیتس، ۱۲۲ میلیون است.

بیل و ملیندا در نامه ی سالانه ی ۲۰۱۷ به وارن بافت که مبلغی را به نهاد بیل و ملیندا اهدا کرده بود، اعلام کردند که عدد مورد آنها، ۱۲۲ ملیون است؛ این تعداد کودکانی است که از دهه ی ۱۹۹۰ به دلیل کاهش نرخ مرگ و میر، نجات یافته بودند.

۲۰. بیل گیتس برای مخفی کردن خود از کلاه استفاده می کند.

بیل گیتس برای اینکه بتواند از دید مردم پنهان بماند، از یک روش قدیمی یعنی کلاه استفاده می کند. در یک جلسه ی پرسش و پاسخ در سال ۲۰۱۷ از او پرسیدند که آیا تا به حال خود را مخفی کرده است یا خیر. "من گاهی اوقات از کلاه استفاده می کنم، برای مثال، زمانی که در تورهای دانشگاه پسرم شرکت می کنم، می خواهم که تمام تمرکز روی او باشد. بسیاری از افراد زمانیکه کلاه به سر دارم، مرا نمی شناسند و یا اینکه تشخیص می دهند که نمی خواهم شناسایی شوم.”


۲۱. بیل و ملیندا مبلغ ۱۰ میلیون دلار به هر کدام از فرزندانشان می دهند.

خبرگزاری فوربز در مارس گذشته اعلام کرد که ارزش خالص دارایی بیل گیتس، ۸۶.۶ میلیارد دلار است؛ با اینحال او ملیندا قصد دارند به هر کدام از سه فرزندانشان، تنها مبلغ ۱۰ میلیون دلار بدهند. این عدد برای بسیاری از ما باورنکردنی است؛ اما برای این میلیونر، پول خرد است. بیشتر درآمد خانوده ی گیتس به نهادهای خیریه اهدا می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««بیل گیتس»، ثروتمندترین و بخشنده‌ترین مرد جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..