تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بودجه پژوهش در پبچ و خم بی‌مهری دولت و مجلس

احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

بودجه پژوهش در پبچ و خم بی‌مهری دولت و مجلسوحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جدول 14 که "بودجه پژوهش" کشور محسوب می شود بسیار اندک است و تنها  47صدم درصد از درآمد ناخالص ملی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود سال گذشته جدول 14 به پژوهش کمک کند خاطر نشان کرد: متاسفانه این جدول تحقق نیافت.

احمدی در ادامه با بیان اینکه در سال 95 اعتبارات پژوهشی در کل کشور عددی بالغ بر هفت هزار و 500میلیارد تومان بود تصریح کرد: این رقم در حالی درصد سهم پژوهش از کل درآمد ناخالص ملی را به زیر نیم درصد می رساند که باتوجه به قانون برنامه و سیاست کلان دولت این رقم باید از نیم درصد به یک درصد برسد.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: این جدول به تجهیز دانشگاها، کمک به آزمایشگاه و مراکز فناوری اختصاص دارد و تاکنون هیچ اعتباری از این جدول به طرح‌های پژوهشی اختصاص داده نشده است. 

وی با اشاره به اینکه اعتبارات پژوهشی که برای مراکز پژوهشی در نظر گرفته می‌شود معمولا صرف امور جاری می‌شود اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات این جدول این مراکز دیگر بهانه‌ای در زمینه کمبود اعتبارات نخواهند داشت.

احمدی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم دولت اعتباراتی اختصاص یافته در این جدول را پیش بینی و عملیاتی کند اظهار داشت: این امر در سال95 عملیاتی نشد و در سال96 هم هرچند در لایحه بودجه دولت پیش‌بینی و در کمیسیون تخصصی مجلس تصویب شده بود ولی متأسفانه در صحن مجلس رأی نیاورد که این امر لطمه بزرگی به بخش پژوهش وارد می‎‌کند. 

انتهای پیام/

عدم اختصاص بودجه لطمه بزرگی به بخش پژوهش وارد می‎‌کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بودجه پژوهش در پبچ و خم بی‌مهری دولت و مجلس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..