تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیعت زنان با رسول خدا (ص) چگونه بود؟

به گزارش تکیه حسینی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛این موضوع مسلم است که بیعت با رهبر اسلامی از امور سیاسی است و بیعت مردم با پیامبر بیانگر آن است که دین با سیاست آمیخته استو تمام امت اسلامی از مرد و زن در راه پایداری اسلام باید با پیامبر بیعت کنند.

در تاریخ صدر اسلام در زمان پیامبر زنان دوبار با آن حضرت بیعت کردند یک بار در بیعت عقبه که هفتاد و چند نفر از مردم مدینه در سرزمین عقبه با پیامبر بیعت کردند که تن از آنها زن بودند و دیگری بیعتی بود که زن ها در روز چهارم فتح مکه با پیامبر انجام دادند.در آیه 12 سوره ممتحنه بر این مطلب دلالت دارد و می فرماید:ای پیامبر هنگامی که زنان با ایمان نزد تو آیند تا با تو بیعت کنند با این شرایط که دیگر:1.شریکی برای خدا قرار ندهند 2.دزدی نکند 3.زنا نکنند 4.فرزندانشان را نکشند 5.تهمت نزنند(فرزندانی که مربوط به دیگران است به شوهران خود نسبت ندهند) 6.در کارهای نیک با پیامبر مخالفت نکنند.در این صورت با آنان بیعت کن و از درگاه خدا برایشان طلب آمرزش کن بی گمان خداوند آمرزنده مهربان است.

منبع:کتاب قصه های قرآن، نوشته محمد دشتی، ص528

انتهای پیام/

زنان چند بار با رسول اکرم (ص)بیعت کردند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیعت زنان با رسول خدا (ص) چگونه بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..