تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مکتب اسلام باید خالی از هرگونه خرافه‌پرستی باشد

پیام آیت الله مکارم شیرازی در اجلاس روز جهانی مسجد:

////به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین همایش روز جهانی مسجد صبح امروز با حضور علی عسکری رئیس سازمان صداو سیما، حجت الاسلام علی اکبری رئیس امور مساجد و ائمه جماعات استان تهران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز به کار کرد.

در ابتدای این همایش پیام آیت الله مکارم شیرازی به صورت تصویری در سالن الزهرا پخش شدکه متن این پیام به شرح ذیل است:

«می‌دانیم در سال 1969 و روز 21 آگوست که مصادف با 30 مرداد 1348 بود، یک جوان مسیحی را تحریک کردند که مسجدالاقصی را آتش بزنند و این آتش سوزی دامنه پیدا کرد و قسمت عمده سقف مسجدالاقصی را سوزاند. همان مسجدالاقصایی که قبله اولین مؤمنین است، همان مسجدالاقصایی که مبدأ معراج پیامبر(ص) است؛ «سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى‏». صریح قرآن مسجدالاقصی به عنوان مسجد که مورد احترام مسلمانان است، نام برده شده است.

حقیقت این است که غربی‌ها منطق خاورمیانه را یک منطقه پر در آمد و پرمحصول و حساس برای خودشان می‌دانند. برای اینکه در این سلطه پیدا کنند، آمدند رژیم غاصب اسرائیل را در آنجا قرار دادند. از آن سر دنیا افرادی که بیگانه نسبت به این سرزمین بودند، آمدند و صاحبان آن سرزمین را بیرون کردند.

می‌دانیم برنامه این بود که اینها بیایند از نیل تا فرات همه را تحت نفوذ قرار دهند و این رژیم اسرائیل در سرزمین اسلامی گسترش دهند و تمام منطقه را زیر سلطه خود قرار دهند. الحمدلله مردم فلسطین، مردم لبنان در مقابل آنها ایستادند. به خصوص مردم مسلمان ایران با تشکیل حکومت اسلامی خط بطلان بر برنامه‌های آنها کشیدند و جلوی دشمنان را گرفتند و الان اسرائیل در منطقه دارد منزوی می‌شود. مخصوصاً بعد از جنگ 33 روزه لبنان یک تو دهنی محکم از حزب الله خورد و قدرت نفوذناپذیرش در هم شکست و روز به روز هم مطمئن باشید منزوی‌تر می‌شوند.

مردم مسلمان باید از مذهب مختلف دست به دست هم دهند؛ هرچه باشد هدف واحد مشترکی دارند؛ حفظ اسلام و حفظ قبله اول مسلمین و حفظ عظمت و وحدت کشورهای اسلامی از این اهداف مشترک است».

اجلاس سراسری روز جهانی مساجد آغاز به کار کرد


در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در سخنانی ابراز داشت:جامعه ما در التهاب ایام حج است و حجاج بیت الله الحرام در حال تشرف به خانه خدا هستند و امیدواریم حج با شکوهی برگزار شود. امیدواریم روزی بیت عتیق از اسارت خارج شود ان شاالله آن روز را خواهیم دید.

وی ادامه داد: جلسه امسال ما در روز جهانی مسجد در زمانی برگزار می شود که جامعه ما معطر به عطر مدافعان حرم است.عمق نفوذ شهادت را امروز در میان جوانان می بینیم و ما مناسب دیدیم امسال این روز را با چنین رویکردی برگزار کنیم.به نظر من حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانش به یک پدیده الهام بخش در میان انسان های جهان تبدیل شده است.حاج قاسم حلقه وصل سرداران صدر انقلاب با جوانان نسل امروز است.در این شخصیت عزیز تدبیر رهبری دیده می شود.امروز سربازان حاج قاسم سلیمانی از جوانان سایر مناطق هم هستند..امروز امتداد این حرکت نورانی را در آفریقا و اروپا و آمریکا می بینیم.

حجت الاسلام علی اکبری تصریح کرد: امروز نقش مهم سازمان صدا و سیما در پیشرفت معارف الهی به خوبی معلوم است. دکتر علی عسکری نگاه مسجدی بسیار نافذی دارند. سال گذشته ما به محضر رهبری مشرف شدیم که بسیار مایه مباهات بود و نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب مسیر روشنی را به ما آموخت تا به مسجد تراز اسلامی برسیم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به دیدار سال قبل ایمه جماعات با رهبر معظم انقلاب محورهای اصلی فرمایشات رهبری را متذکر شد و گفت:مقام معظم رهبری به اهمیت مسجد تاکید فراوان دارند.ایشان به جایگاه رفیع امام جماعت اشاره داشتند.دوم مسئله اجتماع ذکر و کیفیت نماز در مسجد بود و اینکه در مسجد تحت هر شرایطی باید نماز جماعت محور باشد.مطلب دیگر ایجاد یک جایگاه مناسب و خاص برای جوانان است.نکته بعدی اینکه مسجد می تواند یک پایگاه اجتماعی مهم باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مکتب اسلام باید خالی از هرگونه خرافه‌پرستی باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..