تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرآن شفای دلها است

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛امام علی (ع) فرمودند:قرآن یاد بگیرید چرا که قرآن بهار قلب هاست و به نور قرآن شفا بگیرید به درستی که آن شفای سینه هاست.

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در شرح این حدیث می گوید:بهار شدن دل به واسطه قرآن به اعتبار است همانطور که در فصل بهار طبیعت تازه و شاداب و خرم می شود، خواندن قرآن هم باعث شگفتی و خرمی دل می شود.در بهار چطور باران می آید و گل ها همه رویش می کنند، قرآن هم باعث دگرگونی دل می شود و شفای سینه ها در اوست.

ایشان در ادامه می گوید:در واقع تدبر و تفکر در معانی قرآن باعث شفای سینه ها و اخلاقیات زشت از سینه اش پاک می شود.پس قرآن که می خوانیم این آیات وعد و وعید می رسیم این آیات در ما اثر می کند.البته ممکن است که محض تلاوت قرآن هم باعث شفای سینه ها گردد؛ یعنی اگر کسی در معانی قرآن تامل نکندو یا اصلا آن را نفهمد، بازهم خواندن قرآن اثر دارد.

مرحوم مجتهدی در ادامه با ذکر خاطره ای از استاد خود می گوید:استاد ما شیخ علی اکبر برهان (ره) می گفت:در دوران قدیم یکی از شیعیان در بیمارستان شوروی بستری بود دکتر می بیند که این شخص در حال خواندن قرآن است.به او می گوید:این قرآن عربی است توهم که نمی فهمی چرا می خوانی؟ مریض پاسخ می دهد:آقای دکتر شما نسخه ای که به ما می دهید ما خوب می شویم.دین ما و اولیای ما هم فرموده اند این قرآن را ولو عربی است هم بخوانید.البته اگر انسان بفهمد خیلی بهتر است.

ایشان در انتهای این بحث می گوید:پاسخ بیمار بسیار زیبا بود.لذا صبح ها مقید باشید به خواندن قرآن.قرآن بخوانید تا زنگ دلتان برطرف شود.

منبع:کتاب احسن الحدیث، ص277

انتهای پیام/

قرآن در کلام حضرت علی(ع)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرآن شفای دلها است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..