تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عكس می‌تواند تأثير شگرفی بر نگاه و انديشه مردم يك جامعه بگذارد

كمال خرازی در مراسم اعطای نشان عکاسی مطبوعاتی ایران مطرح كرد:

مسئولان اهمیت تصویر در فرهنگ ایران را نادیده می‌گیرندبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم اولین دوره اعطای نشان عکاسی مطبوعاتی ایران در هفت بخش مستند، خبری، ورزشی، زنان، استانی، پیشگامان و روزنامه ها با حضور کمال خرازی رئيس شورای راهبردی و روابط خارجی ایران، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمين دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و پیشکسوتان و اساتید عکاسی مطبوعاتی ایران در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای نشست ناصر داوودی مجری برنامه بر صحنه رفت و از مجید رجبی معمار رئیس خانه هنرمندان دعوت کرد.

مجید رجبی معمار بر صحنه رفت و گفت: امروز عکس و تصویر در عالم رسانه حرف اول را می‌زند و عکاسان مطبوعاتی نقش مهمی در این میان دارند. ما سال گذشته مسئله فضايی را برای انجمن عکاسان ایجاد کردیم. وظیفه اصلی خانه هنرمندان اين است كه فضایی را برای ۱۴ انجمن از جمله عکاسان،  معماران، خانه سینما، سفالگران و ... ايجاد كند. هرچه که خانه هنرمندان دارد، برای این انجمن‌هاست. ما بسیار خوشحال هستیم که انجمن مطبوعات برنامه های خاصی را برای این عکاسان داشت.

سپس حمید فروتن رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی بر صحنه رفت و گزارشی پیرامون کارکردهای سال گذشته انجمن ارائه داد.

وی گفت: ما امسال گروه های داوری را تشکیل دادیم که خود آن ها شاخص های داوری را مشخص کردند. بر همان اساس برگزیدگان انتخاب شدند.

سپس سيف الله صمدیان بر صحنه رفت و اظهار داشت: اگر کمال خرازی نبود، ما گنجینه ای از آثار حساس ترین دوره جنگ را اینجا نداشتیم و عکاسی این بخش راهی از پیش نمی برد.

وی افزود: او آزادی عملی به ما داد که همگان از آن اطلاع دارند. برخی انسان ها در مقاطعی کاری می کنند که به سیستم و شیوه تفکر حکومت ربطی ندارد ولی بسیار به جامعه کمک می کند و در پیشبرد اهداف جامعه نقش دارد. من به این نتیجه رسیدم که سیستم تصویری فرهنگ ایران بسیار ضعیف است و مردم به جای تماشای فرهنگ خودشان، به تماشای فرهنگ های دیگر کشور ها می نشینند. مسئولان اهمیت تصویر در فرهنگ ایران را نادیده می گیرند و هیچ کمکی در راستای تقویت این بخش نمی کنند.

سپس از کمال خرازی و اعضای هیئت موسس انجمن عکاسان خواسته شد تا به صحنه بیایند و جوایز عکاسان پیشکسوت را اهدا کنند. در اين بخش از یداالله وزیری، عزیزالله نعیمی، منوچهر یگانه دوست، آقای کهن بانی تقدير شد.

سپس، كمال خرازی رئيس شورای راهبردی و روابط خارجی ايران گفت: سال‌ها در جنگ تحمیلی در خدمت جوانانی بودم که با عشق در جبهه‌ها عکاسی می‌كردند. علت اینکه عکس و عکاسی در آن دوره توانست خدمات شایان توجهی ارائه دهد، این بود که در خدمت جنگ و دفاع مقدس بود.

وی افزود: کسی که به جبهه می رفت، آمادگی هر اتفاقی را داشت. عظمت عکس و عکاس در آن دوران به این دلیل بود که در خدمت جنگ و یک امر وطنی بود. امروز  اگر جامعه عكاسان به منافع ملی بیندیشند، می‌توانند نقش بزرگی را ایفا کنند. عکس‌هایی که گرفته می شود و در همه جا پخش می شود، اگر در خدمت ملت و ایران باشد، طبیعتا ارزش و نقش خودش را خواهد داشت. این روزها می بينيد كه یک عکس در کشور ما چه غوغایی به پا کرده است؛ همان عکس محسن حججی را می گويم. این عکس نشان دهنده یک شخصیت بزرگ و استوار است. جوانان بسياری از كشورمان به دنبال این شخصیت می‌روند. یک عکس می تواند یک انقلاب به پا کند و تغییری در جامعه ایجاد نمايد.

سپس امیر نریمانی از اعضای هیئت موسس انجمن عکاسان بر صحنه رفت و درباره سایت انجمن عکاسان توضیحاتی داد و گفت: سایت به روز رسانی شده است و ما قرار است در این سایت محتوایی را در خصوص عکاسی مطبوعاتی داخلی و خارجی منتشر كنيم.

سپس احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران بر صحنه رفت و گفت: در دوره ما آنچه باعث تمایز شده است، عکس است و کسی خبر را نمی خواند. هیچ رسانه ای نیست که از عکس کمک نگیرد. امروز حتی یک شیوه رسانه‌ای جديد بيان خبر تنها با استفاده از عكس است.

خبر در حال تكميل ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عكس می‌تواند تأثير شگرفی بر نگاه و انديشه مردم يك جامعه بگذارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..