تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داوران بخش شعر نهمین جشنواره کتاب برتر انتخاب شدند

داوران بخش شعر نهمین جشنواره کتاب برتر انتخاب شدندبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داوران بخش شعر نهمین دوره جشنواره کتاب برتر انتخاب شدند. شکوه قاسم‌نیا، اسدالله شعبانی و مصطفی رحماندوست داوران این بخش از جشنواره کتاب برتر هستند.

شکوه قاسم‌نیا زاده 1334 در تهران است. قاسم‌نیا یکی از نویسندگان مطرح در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان است و تاکنون نزدیک به 400 ترانه و داستان برای کودکان سروده است.

شکوه قاسم‌نیا ترانه‌سرایی را از سال 1358و نویسندگی برای کودکان را از سال 1359 با نوشتن در مجله کیهان بچه‌ها آغاز کرد. او تا کنون 150 عنوان کتاب کودک نوشته است. وی برای تألیف داستان بلند «هلی فسقلی در سرزمین غول‌ها» و اشعار کتاب «کلاغه به خنده افتاد» در یازدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو دیپلم افتخار دربخش شعر و داستان گرفت.

«هلی فسقلی در سرزمین غول‌ها» نیز موفق به دریافت جایزه کتاب سال کودک و نوجوان در بخش داستان کودک شد. قصه‌های شیرین هزار و یک شب یکی از آثار اوست. اولین رمان وی با عنوان «کاش یکی قصه‌اش را می‌گفت» در سال 1396منتشر و موفق به دریافت دو جایزه شد.

اسدالله شعبانی زاده چهارم تیرماه 1337 از جمله شاعران مطرح شعر کودک و نوجوان ایران است. وی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و دارای گواهینامه هنری درجه یک از سوی ریاست جمهوری در دوره حسن روحانی است و سابقه عضویت در شورای کتاب کودک و دفتر تألیف کتاب‌های درسی را نیز دارد. وی را می‌توان از شاعران حلقه کیهان بچه‌ها معرفی کرد. شعر «زیبا زیبا زیبایی ای ایران» در کتاب اول دبستان معروف‌ترین شعر وی است که آهنگ‌های مختلفی هم روی آن گذاشته شده است.

کتاب‌های او تا کنون جوایز بی‌شماری از جشنواره‌های گوناگون کودک و نوجوان دریافت کرده است.

مصطفـی رحمـاندوست زاده نخستیـن روز تیـرماه 1329 در همـدان، شـاعـر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. او پس از اخذ مدرک کارشناسـی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد و سپس به عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان به فعالیت خود ادامه داد. او هم‌چنین به مدت سه سال مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده است که بنابر گفته خودش، آغاز راه او برای انتقال ادبیات برگزیده کودکان و نوجوانان ایران به زبان‌های دیگر بود.

از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون 160 اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده‌ است. مجموعه شعرهای «قصه پنج انگشت» و «بازی با انگشت‌ها» که ریشه در ادبیات فولکلور ایران دارد و تعدادی از اشعار این مجموعه به زبان سوئدی نیز ترجمه شده‌ است.

انتهای پیام/


همکاری رحماندوست و قاسم‌نیا برای داوری در یک جشنواره ادبی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داوران بخش شعر نهمین جشنواره کتاب برتر انتخاب شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..