تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




50 نکته برای شروع یک کسب و کار (۱)

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: شروع یک کسب و کار برای افرادی که قلب ضعیفی دارند، مناسب نیست. این کار، پر استرس است و نیاز به تمرکز بسیار بالایی دارد. از این گذشته، در حین این پروسه ممکن است تجربیات حرفه ای و شخصی مختلفی را تجربه کنید که تا قبل از این هرگز آنها را تجربه نکرده بودید.

در ادامه به بیان 50 نکته ای که می تواند کسب و کار شما را به همه زندگی تان تبدیل کند، می پردازیم:


1.    همه افراد آنچه برای شروع یک کسب و کار نیاز است را در ابتدای کار در اختیار ندارند. اما این بدان معنا نیست که ایده هایی که در سر دارید، خوب نیستند. شما باید به این نکته توجه کنید که برای اجرایی کردن ایده هایتان همه امکانات لازم را در اختیار دارید؟ مثلا آیا به این فکر کرده اید که تا زمانی که به در آمد برسید و مشتری جذب نمایید، چگونه از عهده پرداخت مسائل مالی شرکت بر خواهید آمد؟ اگر به این موارد فکر نکرده اید، احتمالا شخصیت شما به شکلی است که به درد مدیریت یک شرکت یا راه اندازی یک کسب و کار جدید نمی خورد.


پس قبل از هرگونه سرمایه گذاری و یا صرف منابع، بهتر است خودتان را ارزیابی کنید و از خود بپرسید که آیا ویژگی های یک کارآفرین را در خود دارید یا خیر؟ آیا برای راه اندازی کسب و کار جدید به اندازه کافی انگیزه دارید؟ به اندازه کافی اعتماد به نفس برای اجرای کار دارید؟ آیا فردی مرتجع هستید؟

 50 نکته برای شروع یک کسب و کار( ترجمه مرتضایی)


2.    توسعه یک ایده


هیچ کسب و کاری را به خاطر اینکه اکنون بسیار رواج دارد و یا بقیه با اجرای آن به ثروت فراوان رسیده اند، شروع نکنید. ایده کسب و کاری را در ذهن پرورش دهید که شما به انجام آن علاقه دارید و یا به نوعی با خود مفهوم یا موارد وابسته به کسب و کار، قبلا در ارتباط بوده اید و یا آنها را تجربه کرده اید. سپس به این موضوع بیاندیشید که آیا محصول یا خدماتی که قرار است کسب و کار شما ارائه دهد باعث ارتقا سطح زندگی مردم می شود یا خیر؟


3.    آزمایش قابل اتکا بودن ایده


وقتی ایده ای به ذهن شما می رسد، به این موضوع فکر کنید که تبدیل آن به واقعیت و اجرایی کردن آن تا چه حد امکان پذیر است.آیا آن محصول یا خدمت همان چیزی است که نیاز فعلی مردم به شمار می رود؟ آیا از فروش آن می توانید به سودآوری برسید؟ آیا محصول مورد نظرتان کار می کند؟


4.    یک طرح کسب و کار بنویسید


یک طرح کسب و کار قوی می تواند شما را به خوبی به جلو هدایت کند. حتی در مواقعی که طرح شما یک طرح ساده کارآفرینی انفرادی یا فریلنسر باشد، نیز می تواند بسیار مفید باشد. البته ارائه طرح خود برای سرمایه گذاران بالقوه نیز بسیار مهم است. طرح کسب و کار شما باید شامل مواردی چون بیان ماموریت شرکت،خلاصه ای از موضوع فعالیت شرکت،خلاصه ای از نحوه اجرایی کردن طرح، محصول یا خدمتی که قرار است عرضه شود، تشریح بازار هدف،بیان مسائل مالی و هزینه اجرای طرح باشد.


5.    بازار هدف خود را مشخص کنید


حتی اگر شما برخی مزیت ها و جذابیت ها را در طرح کسب و کار خود شناسایی کرده اید، اما همچنان نیاز به کار بیشتری برای پرورش ایده خود دارید. بازار هدف خود را تعیین کنید، محصولاتی که احتمال خریدشان توسط مشتریان بیشتر است را مشخص کنید و در نهایت یک ارزیابی رقابتی با دیگر رقبای حاضر در بازار انجام دهید.


6.    هزینه ها را برآورد کنید


با انجام تحقیقات بیشتر، فاکتورهای هزینه زایی که در این صنعت وجود دارند را شناسایی کنید. این کار نه تنها باعث مدیریت بهتر و موثر تر کسب و کار شما می شود بلکه قطعا در این تحقیق مالی مواردی وجود دارد که سرمایه گذار، خواهان دانستن آنها است.

7.    بودجه ای را برای شروع کار تخصیص دهید


پس از اینکه سرمایه مورد نیاز برای انجام کار را محاسبه کردید، به بررسی اینکه چه مقدار از آن برای شروع کار و ساخت محصول و یا خدمت به بازار نیاز است، بپردازید و در نهایت یک طرح بازاریابی مناسب برای ارائه محصول یا خدمت خود به بازار تهیه کنید.


8.    سرمایه گذار مناسب خود را پیدا کنید


شما به سرمایه گذاری اولیه برای شروع کار نیاز دارید؛ حال این مبلغ می تواند از پس انداز یا کارت اعتباری یا وام یا بورسیه و یا سرمایه گذار خارجی تامین شود. سرمایه گذاری پیدا کنید که همراه با دیدگاه های شما است و به کار شما اعتقاد دارد.

 50 نکته برای شروع یک کسب و کار( ترجمه مرتضایی)


9.    به صحبت های سرمایه گذار گوش دهید


چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، سرمایه گذار همیشه خود را محق می داند که در بخش هایی از کار دخالت کند و نظرات خود را اعمال نماید؛ پس شما همواره باید آماده شنیدن صحبت ها و نظرات و پیشنهادات او باشید اما این بدان معنا نیست که شما دقیقاً همان چیزی را انجام دهید که او می گوید.


10.     سیستم پشتیبانی مناسبی برای کسب و کار خود ایجاد کنید


شما در حال سرمایه گذاری زمانی و مالی عظیمی هستید، پس نیاز به پشتیبانی و حمایت دارید. قبل از انجام هر کاری، با خانواده خود در مورد شروع این کسب و کار مشورت کنید چرا که آنها هم باید در جریان کار قرار گیرند تا در صورت لزوم پشتیبانی احساسی و مالی از شما به عمل آورند چرا که هر گونه موفقیت یا شکست طرح شما مستقیماً خانواده تان را به چالش می کشد.


11.     ساختار مناسب برای اجرای طرح را تعیین کنید


تعیین نوع ساختار کاری قبل از شروع به کار بسیار مهم است: کسب و کار با مالکیت انفرادی، یک شراکت دو نفره، شرکتی با مسئولیت محدود، یک شرکت سهامی خاص، یک شرکت سهامی عام، موسسه انتفاعی یا غیرانتفاعی.


12.    یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کنید


اسمی برای کسب و کار خود انتخاب کنید که به بهترین نحو بیانگر کسب و کار شما است. پس از تعیین نام مناسب برای کسب و کار خود، به سراغ انتخاب دامنه اینترنتی مناسب در کشور خود بروید.


13.     نام کسب و کار خود را ثبت کنید


اگر مشکلی برای ثبت اسم شرکت و کسب و کار شما وجود نداشت، فوراً آن را ثبت کنید و برای ثبت علامت تجاری و دیگر مراحل حقوق معنوی شرکت خود در کشور و استان خود اقدام کنید و دامنه اینترنتی خود را از گزند سواستفاده های احتمای مصون نگه دارید.


14.    از منابع مجانی، حداکثر استفاده را ببرید


بسیاری از منابع در حال حاضر وجود دارند که مشاوره و یا راهنمایی های مجانی در اختیار شما قرار می دهند.

15.     قانون مالیاتی را که مشمومل آن هستید را بشناسید


اکنون زمان سر و کله زدن با قوانین مالیاتی است. در ایالات متحده آمریکا، چهار مالیات برای کسب و کارهای مختلف وضع شده است:  درآمد، خویش فرمایی،مالیات برای کارمندان، ارزش افزوده


16.    مجوزهای لازم را برای شروع کار اخد کنید


بر اساس قانون NOLO، شما می بایست شماره شناسه کارمندی فدرال خود را از مراجع ذی صلاح اخذ کنید(مگر اینکه شرکت به صورت انفرادی توسط خود شما اداره شود و یا اینکه هیچ کارمندی نداشته باشید).برای اخد مجوزهای لازم ثبت نام کنید و یک شناسه مالیاتی برای شرکت خود دریافت کنید و در صورت نیاز نیز مجوزهای لازم برای کار در نقاط خاص یا ایالات خاص را از ایالت یا استان مربوطه دریافت نمایید.


17.    شرکت خود را بیمه کنید


با تحقیقاتی که انجام می دهید، مناسب ترین بیمه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید که این مورد بسته به نوع کسب و کار شما متفاوت است. مثلا اگر شما مشغول انجام کارهای خود از خانه هستید، مطمئن شوید که پوشش این نوع بیمه ها شامل دزدی و هر گونه زیان و خسارت به دارایی های شرکت می شود.


18.    دفاتر مالی شرکت را تنظیم کنید


اگر در حال استفاده از یک سیستم حسابداری هستید، حتما صورت وضعیت سال مالی خود را تنظیم کنید.


19.     بهترین مکان را برای شروع کسب و کار انتخاب کنید


برای شروع کسب و کار خود، سعی کنید بهترین مکانی را که نیاز های کسب و کار شما را مرتفع می کند، انتخاب کنید. مثلا به مواردی همچون احتمال رشد ارزش شرکت و زمینی که در آن مستقر است، توجه به احتمال رقابت با دیگر رقبا و تامین کنندگان بازار، در دسترس بودن برای مشتریان، دقت کنید.

 50 نکته برای شروع یک کسب و کار( ترجمه مرتضایی)


20.     نگران دفتر کار نباشید


اگر هنوز شرکت شما به درآمد نرسیده است، به فکر تهیه یک دفتر نباشید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.


21.     به گواهی ثبت اختراع دقت کنید


پتنت ها یا گواهی ثبت اختراع ممکن است هزاران دلار ارزش داشته باشند. پس برای ثبت اختراع خود زمان بگذارید. وقتی نتوانید از یک پتنت استفاده کنید و به موقع آن را ثبت نکنید، آن گواهی ارزش زیادی ندارد چرا که دیگران زودتر از شما اینکار را کرده اند.


22.    انعطاف پذیر باشید


شاید اهداف اولیه شما در طول زمان با تغییراتی مواجه شود؛ پس هر لحظه آماده سازگاری با شرایط جدید  و براورده کردن نیازهای تازه مشتریان باشید که توجه یا عدم توجه به همین عامل ممکن است باعث موفقیت یا شکست کسب و کار شما شود.


23.    ایده های خود را با خانواده و دوستان در میان بگذارید


نزدیک ترین  و قابل اعتماد ترین افراد به شما، دوستان و خانواده شما محسوب می شوند؛ پس از در میان گذاشتن ایده های خود با آنها و شنیدن پیشنهادات آنها نهراسید.


24.     از افراد منفی نگر و بدبین دوری کنید


بین انتقاد سازنده و و افرادی که همواره سعی در به سخره گرفتن کار شما و یا اشاره به پایان مایوس کننده کسب و کار شما دارند، تفاوت زیادی وجود دارد. از این افراد دوری کنید.


25.    هرگز عصبانی نشوید


اگر ایده شما توسط مشتری و یا سرمایه گذار نادیده گرفته شد و یا رد شد، عصبانی نشوید. به دنبال یافتن این مورد بروید که آنها چه چیزی را در طرح شما دوست نداشته اند و با اعمال تغییرات در آن مجدداً به سراغ آنها رفته و تغییرات اعمال شده را به آنها یادآوری نمایید. در زمان ارائه طرح خود به سرمایه گذار نیز دقت کنید و در فرصت مناسب به سراغ او بروید.

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «50 نکته برای شروع یک کسب و کار (۱)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..