تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه اجرای جشنواره شب‌های موسیقی اعلام شد/ خانه هنرمندان میزبان گروه‌های موسیقی تهران

برنامه اجرای «فستیوال شب‌های موسیقی» اعلام شد/ خانه هنرمندان میزبان گروه‌های موسیقی تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره شب‌های موسیقی از سوم تا ۲۴ شهریور ماه برگزار می‌شود. در ابتدا قرار بود در این جشنواره 12 گروه موسیقی به اجرای کنسرت بپردازند که این تعداد به 5 گروه کاهش یافت. این کنسرت‌ها در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

برنامه اجرای گروه‌های موسیقی تهران در خانه هنرمندان به شرح زیر است:

گروه «چریکه» به سرپرستی سلمان حسینی سوم شهریور ماه؛

گروه «زروان» به سرپرستی اهورا پارسا هشتم شهریور ماه؛

گروه «حافظ» 10 و 13 شهریور ماه به سرپرستی میرفرساد ملک نیا؛

گروه «بی حصار» 12 و 22 شهریورماه به سرپرستی مزدا انصاری؛

گروه «واله» 24 شهریورماه به سرپرستی حیدر کاکی.

ساعتی پیش نشست خبری درباره برگزاری این جشنواره برگزار شد و نماینده هر گروه‌ درباره نحوه اجرای کنسرت خود در خانه هنرمندان توضیح داد.

سلمان حسینی سرپرست گروه چریکه گفت: ما از سال ۸۶ کار خود را با محوریت ساز تنبور آغاز کردیم. برای اولین باز ساز قانون را در کنار ساز تنبور قرار دادیم و در کنار آن سال‌ها بر این سازها پژوهش انجام دادیم. سی دی و مستندهایی را آماده کردیم که در خصوص تنبور و سازهای باستانی توضیح می‌دهد. ما در کنسرت خود، دو بخش داریم یک بخش که تنبور و موسیقی ایرانی است. دیگری بخش دستگاهی است که حامد تمدن خوانندگی این دو بخش را بر عهده دارد. در این دو بخش قطعاتی مثل کمک، یاد شقایق، گل و خار، شمس و قمر و... خوانده می شود.

سپس بیک‌محور نماینده گروه زروان گفت: نوازنده این گروه، محمدعلی قلیچ است که در دو بخش کنسرت‌های ما حضور دارد؛ در بخش اول آثاری از بزرگان موسیقی اجرا می‌شود و در بخش بعدی محمد علی قلیچ آثار خود را به اجرا در می‌آورد و دوازده قطعه اجرا می‌کند.

سپس نماینده گروه حافظ گفت: این گروه سابقه‌ای بالغ بر ۲۵ سال دارد و من هم از سال ۹۰ کارهای اجرایی آن را بر عهده دارم. ما دو شب کنسرت داریم که قرار است ژانرهای مختلفی را به نمایش بگذاریم. یک اپلیکیشن هم طراحی کرده‌ایم که کنسرت‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد.

در ادامه، نماینده گروه بی‌حصار گفت: ما از سال ۹۴ فعالیتی را با سرپرست این گروه مزدا انصاری آغاز کردیم. در این گروه آثار موسیقی قدیم ایران را بازخوانی می‌کنیم. ما ۱۲ شهریور موسیقی‌های ایرانی را از همایون خرم، مهدی خالدی و... اجرا می‌کنیم و ۲۲ شهریور در کنار نگین سریر و نیلوفر ابراهیمی، آثاری از انوشیروان روحانی و محمد سریر را اجرا خواهیم کرد.

در پایان حیدر خاکی سرپرست گروه واله اظهار داشت: من تنها یک خواهش دارم و آن هم این است که اهالی رسانه ما را در پوشش خبری این مراسم همراهی کنند. ما به شدت به همراهی شما عزیزان نیاز داریم تا مردم ما را بشناسند و به تماشای آثار ما بیایند. ما در حال حاضر مشکل مخاطب داریم و اکثر اهالی رسانه کنسرت‌های پاپ را پوشش می‌دهند. من امیدوارم خبرنگاران و عکاسان ما را در این مراسم همراهی کنند.


انتهای پیام/

دورهمی گروه‌های موسیقی تهران در خانه هنرمندان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه اجرای جشنواره شب‌های موسیقی اعلام شد/ خانه هنرمندان میزبان گروه‌های موسیقی تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..