تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت ریسمانی که مثل تار عنکبوت محکم و کشسان است

دانشمندان تار عنکبوت را قدرتمندتر کردندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از نیواطلس، محققان ایتالیایی و انگلیسی با افزودن ماده ای به تار عنکبوت آن را قدرتمندتر کرده اند.

این تحقیق به رهبری نیکولا پوگنو از دانشگاه ترنتو ایتالیا انجام شده است. محققان، آبی مخصوص به سه نوع عنکبوت دادند که در آن ذرات ریز گرافن و نانوتوپ های کربن وجود داشت.

پس از آنکه عنکبوت ها از این آب خوردند، هنگام تنیدن تار گرافن ها به فیبر آن افزوده شد. به این ترتیب تار تنیده شده قدرت و استقامت بیشتر یافت.

پوگنو در این باره می گوید: ما متوجه شدیم تاری که عنکبوت ها تنیدند قدرتی معادل ۵.۴ گیگاپاسکال دارد و استقامت آن نیز ۱۵۷۰ ژول بر گرم است.

حال آنکه قدرت تار معمولی عنکبوت ۱.۵ گیگاپاسکال و استقامت آن ۱۵۰ ژول برگرم است. این قدرتمندترین تاری است که تاکنون تنیده شده و استقامت آن با فیبرهای کربنی قابل مقایسه است.

البته این تحقیقات در مرحله اولیه است اما نتایج ما نشان می دهد مسیر برای ساخت تارهای طبیعی قدرتمندتر هموار است بنابراین می توان یکی از قدرتمندترین مواد موجود در جهان را ارتقا داد.

منبع:مهر 

انتهای پیام/

تولید تار عنکبوت جدید 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت ریسمانی که مثل تار عنکبوت محکم و کشسان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..