تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدامات ما در گمرک حرف نبود بلکه اقدام و عمل بود

دکتر کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی

اقدامات ما در گمرک حرف نبود بلکه اقدام و عمل بود ، من فقط حرف نمی زنم و اهل اقدام و عمل هستم

به گزارش شمانیوز:کرباسیان گفت ما گمرکی درست کردیم که از 15 کیلو کشفیات پیش ساز مواد مخدر و مواد مخدر در سال 91 به 300 هزار کیلو کشفیات امروز رسیده است که  رتبه نخست را در میان گمرکات جهان در این خصوص بدست آورده ایم و در بخش مبارزه با قاچاق دوم شده ایم

عملیاتی سازی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برنامه وزارت اقتصاد در چهار سال آینده است

آمده ام تا برنامه های مصوب برای گسترش تولید داخلی و کاهش بیکاری را عملیاتی کنم

در دولت یازدهم شاخص ها بهبود یافته اما باید به مراتب در دولت دوازدهم بهتر شود

به زودی مشمولان سهام عدالت از سود بنگاه های واگذار شده برخوردار خواهند شد و علاوه بر سود از حقوق سهامداری خود نیز برخوردار می شوند

برای مردمی سازی اقتصاد، باید محیط کسب و کار را بهبود بخشید

اصلاح و کارآمد سازی بنگاه های اقتصادی کوچک و زودبازده از جمله برنامه های اصلی من است

یکی از مشکلات اقتصادی ایران ضعف در شفاف سازی است که من تلاش می کنم اقتصاد را به اتاق شیشه ای ببرم

مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اقدامات انجام شده در گمرک در ۴ سال گذشته را جزو کارنامه پرافتخار خود دانست.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در اظهارات خود در دفاع از برنامه های ارایه شده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: فناوری های نوین و اطلاعات راه ما را کوتاه کردند و من در گمرک در سه سال با بهره گیری از نیروهای نخبه ی این سرزمین سامانه ای را اجرا کرده ام و تجربیاتم را در چند کتاب منتشر کرده ام و هزینه مبادله کالا را کاهش داده ام که با حمایت رییس جمهور دولت و معاون اول و وزیر اقتصاد مواجه شد.

کرباسيان با بيان اينکه هزينه مبادلات را در گمرک کاهش داده ايم ، خاطرنشان کرد: تشريفات واردات را از 26 روز به 3 روز کاهش داده ايم که اين کار با حمايت دولت و هدايت دوستان به ثمر نشست.

وي گفت : تشريفات صادرات از 7 روز به  1 روز کاهش پيدا کرد و هزينه هاي تجارت رسمي بالغ بر 30 هزار ميليارد تومان در سال کاهش يافت.

وزير پيشنهادي اقتصاد و دارايي ادامه داد: فضا براي قاچاقچيان و فساد در گمرک تنگتر شد و برآورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مرجع تعيين امار قاچاق کالا و ارز است 25 ميليارد را به 16 ميليارد کاهش داديم که در حوزه مبادي رسمي از 6 ميليارد دلار سال 92 به 950 ميليون دلار رسيده است.

کرباسيان افزود : گمرکي شديم که از 15 کيلوگرم کشفيات پيش ساز مواد مخدر در سال 91 به 300 هزار کيلو کشفيات رسيديم  و پارسال در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گمرک  رتبه يک دنيا و در زمينه قاچاق و تخلفات گمرکي ؛ رتبه دو دنيا را کسب کرديم و گمرک ايران به عنوان نمونه اي مطلوب در ايجاد سامانه مطلوب در سازمان جهاني گمرک معرفي شد.

وزير پيشنهادي اقتصاد و دارايي با بيان اينکه درآمد 8 هزار ميليارد توماني گمرکي به 18 هزار ميليارد افزايش پيدا کرد ، افزود : اينها ديگر حرف نيست و برنامه روي کاغذ نيست بلکه اقدام و عمل است ، طراحي و پياده سازي سامانه يکپارچه گمرک نمونه کار عملي در اين حوزه است که افتخار مي کنم به عنوان سازمان برتر در زمينه اجراي اقتصاد مقاومتي
در سال قبل سازمان برتر شديم.

وی گفت: ما در گمرکات جهانی در جایگاه شناسایی و کشف مواد مخدر به رتبه اول و مقابله با فساد، قاچاق و تخلفات گمرکات به رتبه دوم جهانی دست یافتیم و به عنوان سامانه نمونه گمرکی در سازمان جهانی گمرک معرفی شدیم.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به قانون برنامه ششم توسعه در زمینه جذب سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و گفت: در این قانون وزارت امور اقتصادی و دارایی باید به تامین سرمایه گذاری خارجی در حجم سی درصد کل سرمایه گذاری که به آن نیازمندیم در قانون فاینانس مشارکت و قراردادهای خارجی اهتمام بورزد که ما حتماً در این زمینه با وزارت امور خارجه همراهی خواهیم داشت.

وی همچنین تاکید کرد: وزارت امور اقتصادی دولت دوازدهم در کنار بانک مرکزی خواهد بود و در حد توان خود برای تصویب طرح اصلاح قانون نظام بانکی در مجلس تلاش خواهد کرد زیرا که معتقدیم برای رونق بخشی به تولید باید تسهیلات بانکها به بخش تولید افزایش یابد.

کرباسیان در پایان انتشار صحیح آمار اقتصادی، دسترسی آزاد به اطلاعات اقتصادی، افزایش شفافیت، حسابرسی عملیاتی، اجرای بودجه ریزی صحیح، اجرای کامل قوانین مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم را از دیگر برنامه های خود برای اداره وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم اعلام کرد.

منبع:گمرک نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدامات ما در گمرک حرف نبود بلکه اقدام و عمل بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..