تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم جدی گرفتن تحقیق و پژوهش در صنعت بازی

عضو کمیته علمی کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال تاکید کرد:

لزوم جدی گرفتن تحقیق و پژوهش در صنعت بازیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یونس سخاوت عضو کمیته علمی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال گفت: تحقیق در صنعت گیم باید جدی گرفته شود، دانشگاه‌ها می‌توانند نقش پر رنگ‌تری در توسعه صنعت بازی سازی رایانه‌ای کشور داشته باشند.

علاوه بر ابعاد حرفه‌ای که در تولید بازی‌های رایانه‌ای مطرح است، همیشه دنبال آن بودیم تا بحث پژوهشی و علمی آن نیز توسعه یابد، چون اگر تنها بحث فنی مطرح باشد چالش‌هایی برای صنعت بازی سازی ما به وجود خواهد آمد.

وی گفت: اگر بحث تحقیق و پژوهش مطرح نباشد، صنعت گیم تا جایی رو به جلو حرکت می‌کند اما بدون شک موانعی پیش روی فعالان این صنعت قرار خواهد گرفت.

سخاوت ادامه داد: کنفرانس‌هایی مثل کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال می‌توانند از یکسو ما را به هدف هموار کردن مشکلات صنعت گیم سوق دهد و از سوی دیگر می‌تواند فرهنگ بازی سازی را در جامعه نهادینه کند.

معاون دانشکده چند رسانه‌ای اظهار کرد: دانشگاه تبریز تنها دانشگاهی است که در مقطع ارشد اقدام به جذب دانشجو کرده است و امسال دومین سال جذب دانشجو در این دانشگاه است. من فکر می‌کنم این کار باید نهادینه شود و در دیگر دانشگاه‌ها نیز رواج پیدا کند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که استقبال خوبی از مبحث پژوهش در زمینه بازی‌سازی صورت گرفته است؛ اما متأسفانه در کشور ما دانشگاه‌های کمی به طور مستقیم در تولید بازی دست دارند و این موضوع یکی از مشکلات صنعت بازی سازی ما است و ما باید این مانع را هرچه زودتر برطرف کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز گفت: نبود نیروی متخصص در حوزه بازی سازی بسیار جدی است و در حال حاضر بیشتر کسانی که اقدام به ساخت بازی می‌کنند فعالیت اصلی‌شان در حوزه دیگری است و متخصص در حوزه بازی‌های دیجیتال نیستند ما باید در پرورش نیروی متخصص فعالیت بیشتری انجام دهیم و دانشگاه‌ها بازیگران اصلی این هدف می‌توانند باشند.

وی افزود: البته کمبود نیروی متخصص در این صنعت تنها مربوط به کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای فعال در این حوزه با این مانع روبرو هستند و برگزاری کنفرانس‌ها و گردهمایی‌ها نیز می‌تواند نقش بسزایی برای تحقق این هدف داشته باشد.

سخاوت اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در صنعت بازی سازی کمبود ایده مناسب و خلاقانه است و برگزاری کنفرانس‌های مختلف و یا برگزاری نمایشگاه‌هایی مثل TGC می‌تواند کمک به رفع این مشکل کند و این زمینه ایجاد شود تا هم ایده‌های خوبی به وجود آید و هم سرمایه گذاران ایده‌های برتر را مورد حمایت خود قرار دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز افزود: امیدوارم در کنار رفع این مشکلات در بحث قانون‌گذاری و جدی گرفته شدن کپی رایت نیز به جمع بندی مناسبی برسیم تا بازی سازان انگیزه برای تولید بازی‌های بهتر داشته باشند.

وی گفت: برگزاری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال و حتی کنفرانس‌های موازی آن نقش پررنگی در رفع موانع صنعت گیم دارد و اگر چنین گردهمایی‌های ادامه داشته باشد بدون شک صنعت بازی سازی ایران روزهای درخشانی را در سال‌های آینده در پیش خواهد داشت.

امسال اولین دوره DGRC با عنوان «کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها» با همکاری دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود و در محورهای اصلی اقتصاد، مدیریت و کسب‌وکار، ابعاد رفتاری و اجتماعی، گرافیک رایانه‌ای، هوش مصنوعی، جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌ها، پردازش، بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی، تعامل‌پذیری و هنر و طراحی، دانش پایه نظری را از طریق پذیرش مقالات حائز صلاحیت، برگزاری پانل‌ها، کارگاه‌ها و برقراری ارتباط میان پژوهشگران و صنعت بسط می‌دهد.

اختتامیه این کنفرانس در تاریخ 2 آذر ماه، در دانشگاه علم و صنعت ایران است و مهلت ارسال مقاله‌ها تا 20 شهریور ماه خواهد بود.

منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

انتهای پیام/

تحقیق و پژوهش در صنعت بازی جدی گرفته نمی‌شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم جدی گرفتن تحقیق و پژوهش در صنعت بازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..