تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور ۸ دانشگاه ایران در جمع ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا

۸ دانشگاه ایران در جمع ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا در رتبه بندی شانگ‌های قرار گرفتندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد دهقانی رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در نشست خبری که امروز در وزارت  علوم برگزار شد، گفت: رتبه بندی شانگهای در سال 2017 برای پانزدهمین سال متوالی فهرست برتر جهانی دنیا را منتشر کرد که دانشگاه هاروارد همچون سال‌های گذشته رتبه نخست فهرست را اذعان خود کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه استنفورد رتبه دوم و دانشگاه کمبریج نیز با یک پله رشد رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده است.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی جهانی است که نتایج آن توسط این دانشگاه منتشر می‌شود این رتبه بندی در سال 2003 در قالب پروژه ای بزرگ در کشور چین و برای اولین بار در دنیا توسط مرکز دانشگاه تراز اول جهان منتشر شد.

دهقان تصریح کرد: همچنین رتبه بندی‌ها به صورت سالانه روزآمد می‌شود و شانگهای یکی از سه نظام معتبر رتبه بندی در سطح بین المللی محسوب می شود که منابع گردآوری داده در این رتبه بندی شامل وب سایت‌های جوایز نوبل، مدال فیلدز و پایگاه اطلاعاتی و اطلاعات آمار دولتی می‌باشد.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه‌های کشورهای اسلامی در رتبه بندی سال 2017 شانگهای بیان کرد: در این رتبه بندی جهانی سال 2017 ایران با 8 دانشگاه ترکیه، 7 دانشگاه مالزی، 5 دانشگاه عربستان، 4 دانشگاه مصر با 3 دانشگاه قطر و یک دانشگاه در جمع 800 برتر دانشگاه دنیا حضور داشتند.

 دهقان ادامه داد: امروز شاهد رونمایی از دو سامانه هستیم یک سامانه نظام نشریات جهان اسلام و سامانه رصد علمی جهان اسلام که براساس نقشه را می‌توان کشورهای علمی را از نظر علمی در جهان مشاهده کرد.

وی گفت: در رتبه بندی‌ جهانی سال 2017 شانگهای، 8 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی حضور داشتند که دانشگاه تهران توانست در جمع 400 دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد، همچنین دانشگاه امیرکبیر در دومین حضور خود در رتبه بندی شانگهای و دانشگاه‌ صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در این رتبه بندی قرار گیرد.

انتهای پیام/

سهم ایران در رتبه بندی سال 2017 شانگهای



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور ۸ دانشگاه ایران در جمع ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..