تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاکائو‌های تقلبی که سودجویان به خورد مردم می‌دهند

کاکائو‌های تقلبی که سودجویان به خورد مردم می‌دهندبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سمیره صباح معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تقلبات در مواد غذایی به شکل های مختلف صورت می گیرد؛ یکی از مهمترین آنها را مخلوط کردن مواد تقلبی به مواد غذایی به قصد سوء استفاده عنوان کرد.

وی با اشاره به تقلب در افزودن روغن های جانشین کره کاکائو به جای کره کاکائو با دیگر روغنهای گیاهی گفت: هدف از این تقلب کسب سود بیشتر است چر اکه به دلیل قیمت بالا ی کره کاکائو، در صورت استفاده از ماده اصلی حاشیه سود کاهش پیدا می کند. 

وی تصریح کرد: وجود مشکلاتی مثل فروش چربیهای با کیفیت پایین و نیز امکان بازیابی چربی از مواد زائدی چون پوسته کاکائو ممکن است تولید کنندگان را نسبت به تقلب این ماده ترغیب کند کما اینکه انجام فرآیندهای مختلفی نظیر بوگیری، تصفیه وجزء به جزء سازی می تواند موجب تغییر در ترکیب این چربی شود.

این مقام مسئول در اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت ابداع و استفاده از روشهای قابل اعتماد و صحت بالا برای شناسایی سایر روغن و چربی ها با توجه به مصرف بالای کره کاکائو در صنایع غذایی کشور، یکی از مهمترین روشهای شناسایی این نوع تقلب را تعیین یک نوع چربی بنام تری اسیل گلیسرید برشمرد.

صباح در پایان از مردم خواست برای اطمینان از اصالت فراوردههای غذایی پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو را در آن مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ 

راه های تشخیص شکلات تقلبی از سالم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاکائو‌های تقلبی که سودجویان به خورد مردم می‌دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..