تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلیانز آرنا، قایق بادی مونیخی

خانه گردشگری طبیعت گردی و ماجراجویی

 در ادامه آشنایی با معروف‌ترین استادیوم‌های دنیا در کجارو، به بررسی ورزشگاه آلیانز آرنا می‌پردازیم. 

مقاله مرتبط:

آلیانز آرنا، استادیومی پیشرفته در شمال شهر مونیخ آلمان که اگر چه زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد اما تاکنون  اتفاقات بزرگی مثل میزبانی جام جهانی فوتبال  یا فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است. این استادیوم ورزشگاه خانگی دو تیم حرفه‌ای شهر مونیخ یعنی اف.سی بایرن مونیخ  و مونیخ ۱۸۶۰ است.

اطلاعات کلیدی

باشگاه‌ها: بایرن مونیخ (FC Bayern Müunchen) و مونیخ ۱۸۶۰ (TSV 1860 München)

سال تاسیس: ۲۰۰۵ میلادی

گنجایش:‌ ۷۵۰۰۰ نفر (۱۳۵۰۰ نفر ایستاده)

ورزشگاه آلیانز آرنا

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

آلیانر آرنا در سال ۲۰۰۵ جایگزین ورزشگاه قدیمی  المپیک مونیخ شد. طرح اولیه‌ی این ورزشگاه در سال ۱۹۹۷ ارائه شد. در حالی که شورای شهر مونیخ در ابتدا به بازسازی ورزشگاه قدیمی المپیک مونیخ رای داده بود، بعداً با پیشنهاد باشگاه بایرن مبنی بر ساخت ورزشگاهی جدید موافقت کرد.

ورزشگاه آلیانز آرنا

ساخت ورزشگاه آلیانز آرنا در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و ۳۴۰ میلیون یورو بودجه به ساخت ورزشگاه اختصاص داده شد.

allianzarena-construction

این ورزشگاه که به دلیل ظاهر متفاوتش لقب قایق بادی گرفته،  اولین استادیوم در دنیا است که به خاطر پوشیده شدن نمای خارجی آن از لامپ‌های ال.ای.دی، این قابلیت را دارد که رنگ نمای آن کاملاً تغییر کند و در مناسبت‌های مختلف رنگ نمای خارجی این استادیوم متناسب با آن مراسم خاص تعیین می‌شود.

اولین بازی این استادیوم در تاریخ ۳۰ ماه مه ۲۰۰۵، بین تیم‌های مونیخ ۱۸۶۰ و اف.سی نورنبرگ ( FC Nürnberg) برگزار شد که با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ به سود تیم مونیخی به پایان رسید. روز پس ازآن مسابقه، بایرن در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ملی آلمان رفت که آن بازی هم با نتیجه ۴ بر ۲ به سود بایرن مونیخ خاتمه یافت.

آلیانز آرنا یکی از ورزشگاه‌های منتخب برای برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود و بازی افتتاحیه‌ی این تورنومنت میان تیم ملی آلمان و کاستاریکا را میزبانی کرد که این بازی با نتیجه‌ی ۴ بر ۲ به سود تیم ملی آلمان به پایان رسید. بازی مهم دیگری که در طول این تورنومنت در آلیانز آرنا برگزار شد، مصاف بین تیم‌های ملی آلمان و پرتغال بود که در نهایت با نتیجه‌ی ۱ بر صفر به سود آلمان خاتمه یافت.

allianzarena-germany

در سال ۲۰۱۲، آلیانز آرنا ورزشگاه منتخب برای میزبانی دیدار فینال جام قهرمانان اروپا بود که بین تیم‌های باشگاهی چلسی و بایرن مونیخ برگزار شد، دو تیم در پایان نود دقیقه به تساوی ۱ بر ۱ رسیدند و چلسی موفق شد در ضربات پنالتی قهرمانی آن دوره از بازی‌ها را از آن خود کند.

در سال‌های اخیر ظرفیت این ورزشگاه دو بار افزایش پیدا کرد و یک بار ۲۰۰۰ صندلی و بار دیگر ۴۰۰۰ صندلی به آن اضافه شد. این صندلی‌ها عموماً در قسمت بالایی ورزشگاه و با بهسازی در قسمت‌هایی که ویژه تماشای ایستاده‌ی بازی بود، صورت گرفته است.

ورزشگاه آلیانز آرنا

با برگزاری اولین بازی‌ها پس از پایان ساخت ورزشگاه خیلی زود مشخص شد گنجایش این ورزشگاه برای بازی‌های تیم بایرن مونیخ کافی نیست. در حالی که تیم مونیخ ۱۸۶۰ از طرفی برای پر کردن ورزشگاه با تماشاچی مشکل داشت و از طرف دیگر هزینه‌های اجاره‌ی آن با درآمدهای این باشگاه همخوانی نداشت و  این باشگاه از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آمد. به همین دلیل مونیخ ۱۸۶۰  پس از مدتی سهام خود از این ورزشگاه را به باشگاه بایرن مونیخ واگذار کرد و در حال حاضر هم در نظر دارد ورزشگاهی کوچک‌تر و کم هزینه‌تر برای خود بنا کند که تا کنون هیچ طرح و برنامه‌ای برای ساخت آن ارائه نشده است.

allianzarena-from-sky

قرار است سه بازی مرحله‌ی گروهی و همچنین بازی مرحله‌ی یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپای سال ۲۰۲۰ در آلیانز آرنا برگزار شود.

راه‌های دسترسی به ورزشگاه

آلیانز آرنا به فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر مونیخ و در لبه‌ی شمالی این شهر واقع شده است.

ورزشگاه آلیانز آرنا

استادیوم در مجاورت اتوبان‌های A99 و A9 قرار دارد. اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی از اتوبان A9 به استادیوم برسید، باید از خروجی 73 München-Fröttmaning-Süd استفاده کنید و در صورتی که از A99 غربی استفاده می‌کنید، وارد خروجی 12b München-Fröttmaning-Nord بشوید.

در صورتی که دوست دارید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، آلیانز آرنا دسترسی فوق‌العاده‌ای از طریق مترو دارد. شما باید سوار قطار خط ۶ بشوید که در مسیر گارشینگ (Garching) به سمت هوخبوروک (Hochbrück) در حرکت است و در ایستگاه فروت مانینگ (Fröttmaning) پیاده شوید. برای سوار شدن به این قطار می‌توانید به راحتی از ایستگاه ماریِن پلاتز (Marienplatz) در مرکز شهر قدیم مونیخ استفاده کنید. سفر شما تنها ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. همچنین می‌توانید از هر دو ایستگاه قطار بزرگ شهر مونیخ، هاپتبان هوف (Hauptbahnhof) و اُستبان هوف (Ostbahnhof)، سوار تراموا شوید و به ماریِن پلاتز بروید.

allianzarena-gate

آدرس پستی ورزشگاه به زبان آلمانی به این صورت است: Werner-Heisenberg 25, Münche

اقامتگاه‌، رستوران و کافه‌های نزدیک آلیانز آرنا

آلیانز آرنا دقیقاً روی خط مرزی شهر مونیخ قرار دارد و یک فروشگاه طبقاتی بزرگ و تعدادی دفتر تجاری در مجاورت آن قرار دارد. مراکز تفریحی کمی در اطراف این ورزشگاه وجود دارد، بنابراین پیشنهاد ما این است که در همان مرکز شهر غذای خود را صرف کنید و سپس برای دیدن بازی به سمت ورزشگاه حرکت کنید.

تعداد هتل‌هایی که به آلیانز آرنا نزدیک باشند، چندان زیاد نیست. اگر با ماشین به این شهر آمده‌اید تا بازی را ببینید و دوست دارید در محلی نزدیک به ورزشگاه اقامت داشته باشید، تعدادی هتل در کنار جاده منتهی به ورزشگاه وجود دارد که می‌توانند محل مناسبی برای اقامت شما باشند. دو اقامتگاه متل وان (Motel one) و هتل ایبیس مونیخ (Ibis Hotel München Hochbrück) قیمت‌های معقولی دارند و افرادی که در آن‌ها اقامت داشته‌اند، نظرات خوبی درباره‌ی آن‌ها نوشته‌اند. هتل کورو (Hotel Coro) هم تقریباً به ورزشگاه نزدیک است و می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

هتل آرنا اشتات مونیخ (Hotel Arena Stadt München) هم در ایستگاه‌ مترو جنوبی استادیوم قرار دارد و به راحتی می‌توانید از آنجا تا استادیوم قدم بزنید. اگر دوست دارید نظر مردم در مورد هتل‌های نزدیک آلیانز آرنا را بدانید اینجا کلیک کنید.

اگر اقامت در اطراف ورزشگاه برای شما خوشایند نیست، تعداد زیادی هتل هم در مرکز شهر مونیخ قرار دارد که تمام آن‌ها نزدیک به ایستگاه قطار اصلی شهر هستند.

بلیت‌ بازی‌های تیم بایرن مونیخ

خرید آنلاین یکی از راه‌های خرید بلیت بازی‌های تیم بایرن است، شما همچنین می‌توانید با مراجعه به دفتر خدمات باشگاه در خیابان سِبِنِر (Säbener Straße) که در بخش جنوبی شهر مونیخ واقع شده به صورت حضوری بلیت بازی‌ها را خریداری کنید.

البته بلیت‌ تمام بازی‌های این باشگاه پیش از شروع فصل به فروش می‌رسد و در صورتی که عضو باشگاه طرفداران نیستید به دست آوردن بلیت بازی‌های این تیم تقریباً غیر ممکن است. البته اگر در مونیخ هستید و دوست دارید حتماً یکی از بازی‌های بایرن را از نزدیک تماشا کنید، هنوز هم راهی وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت وایاگوگو (Viagogo) بلیت‌های بازی را با قیمتی بالاتر از قیمت رسمی آن خریداری کنید.

bayernmunchen-fans

قیمت بلیت‌ برای صندلی‌های پشت دروازه که در ردیف بالا هستند از ۳۵ یورو (۱۳۹.۰۰۰ تومان) شروع می‌شود و قیمت بلیت برای اکثر صندلی‌های قسمت کناری ۷۰ یورو (۲۷۸.۰۰۰ تومان) است. بلیت قسمت‌های ایستاده هم ۱۵ یورو (۵۹.۵۰۰ تومان) است.

ورزشگاه آلیانز آرنا

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی بلیت‌ بازی‌های بایرن مونیخ می‌توانید با شماره‌ی ۳۳۳ ۳۱ ۶۹۹ ۸۹ (۰) ۴۹+ یا آدرس ایمیل tickets@fcb.de تماس بگیرید.

بلیت بازی‌های TSV 1860

راه‌های زیادی برای خرید بلیت بازی‌های مونیخ ۱۸۶۰ وجود دارد. شما می‌توانید به صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت باشگاه، بلیت مورد نظر خود را تهیه کنید، با شماره تلفن ۶۰۱۸۶۰ ۱۸۰۵ (۰) ۴۹+ تماس بگیرید یا با مراجعه حضوری به مرکز فروش بلیت باشگاه در خیابان گرونوالدر (Grünwalder) یا فروشگاه طرفداری باشگاه در خیابان اورلاندو، بلیت بازی‌ها را خریداری کنید.

allianzarena-tsv

همچنین می‌توانید در همان روز برگزاری بازی  در محل ورودی ورزشگاه بلیت بازی را تهیه کنید.

ورزشگاه آلیانز آرنا

قیمت صندلی‌ها از ۱۹/۹۰ یورو (۷۹.۰۰۰ تومان) برای صندلی‌های ردیف بالای پشت دروازه شروع می‌شود و قیمت اکثر صندلی‌های ردیف کناری پایین ۳۶ یورو (۱۴۳.۰۰۰ تومان) است. قیمت بلیت برای تماشای ایستاده‌ی بازی هم ۱۴ یورو (۵۵.۵۰۰ تومان) است.

تورهای ویژه‌ی استادیوم آلیانز آرنا

اگر دوست دارید بخش‌های مختلف ورزشگاه مدرن آلیانز آرنا را از نزدیک ببینید، تورهای ویژه‌ای برای شما در نظر گرفته شده است. طی این تورهای ۶۰ دقیقه‌ای، رختکن‌ها، تونل ورود بازیکنان به زمین، سالن اسپانسرها و سالن کنفرانس خبری توسط یک راهنمای تور به شما نشان داده می‌شود. موزه‌ی باشگاه بایرن مونیخ هم در این ورزشگاه قرار گرفته است.

این تور در تمام روزهای هفته به طور منظم راس ساعت‌های ۱۱ صبح، ۱ بعد از ظهر، ۳ بعد از ظهر و ۴:۳۰ برگزار می‌شود. در نظر داشته باشید که تورها در روز برگزاری مسابقات برگزار نمی‌شوند.

locker-allianzarena

برای شرکت در تور ورزشگاه می‌توانید به محل ورزشگاه بروید و بلیت آن را پیش از شروع تور خریداری کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید این تور را به صورت آنلاین رزرو کنید. قیمت این تور ۱۰ یورو (۴۰.۰۰۰ تومان) است و اگر دوست ندارید معطل شوید بهتر است در مواقع شلوغ سال حتماً پیش از رفتن به سمت استادیوم تور مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

مورد علاقه من




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلیانز آرنا، قایق بادی مونیخی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..