تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علمتان را نشر دهید

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛امام صادق (ع)می فرماید:مردی نزد پیامبر(ص) آمد و پرسید:علم چیست؟ حضرت فرمودند سکوت.سوال کرد:بعداز آن چیست؟ حضرت فرمودند:گوش کردن و ایشان مراحل علم را یک به یک گفتند.بعد از گوش کردن حفظ کردن و بعداز آن عمل کردن و بعد از آن منتشر کردن مطالب علمی است.

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) در شرح این حدیث می گوید:اگر در مجلسی سکوت نباشد آن عالم علمش نفله است.باید سکوت باشد که آن علم جا بیفتد.

ایشان در ادامه می گوید:درجه دوم سکوت است.پس زمانی که کسی مطلبی مهم و اثربخش را بیان می کند گوش فرا دهید تا به آموخته هایتان افزوده شود.بعد گوش دادن حتما باید انسان آموزه های خود را حفظ کند.عالم باید مطالب خود را حفظ کند.

مرحوم مجتهدی در ادامه شرح این حدیث امام صادق (ع) می گوید:اگر انسان به آنچه آموخته عمل نکند فایده ای ندارد و این علم نیست.در مورد مطاب بعدی نیز باید گفت که اگر عالمی علم خود را نشر ندهد و نگوید این کار احتکار است و مسئولیت شرعی دارد.

منبع:کتاب احسن الحدیث، ص279

انتهای پیام/

مراحل علم درکلام رسول اکرم(ص)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علمتان را نشر دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..