تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه یک کارمند حرفه‌ای استخدام کنیم

بسیاری از استارتاپ‌ها از افراد کارآموز برای تأمین نیروی انسانی خود استفاده می‌کنند در صورتی که افراد باتجربه مانند مارک زاکربرگ مخالف این موضوع هستند.

استیو جابز، مارک زاکربرگ و دیوید اگیلوی همگی یک فلسفه‌ی مشترک دارند و آن این است که نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه‌ی شرکت محسوب می‌شود. همه‌ی این افراد معتقدند که استخدام بهترین کارمندان، یک امر ضروری برای حفظ و موفقیت شرکت است. آن‌ها در این رابطه می‌گویند:

استیو جابز: «کارمندان سطح بالا دوست دارند باهم کار کنند. همچنین این افراد توقع ندارند که مدیر شرکت انتظار کار بی‌کیفیت از آن‌ها داشته باشد.»

مارک زاکربرگ: «من تنها افرادی را استخدام می‌کنم که خودم هم حاضر باشم برای آن‌ها کار کنم.»

دیوید اگیلوی: «اگر افرادی که استخدام می‌کنید کوچک‌تر از شما باشند، شرکت نیز از دید دیگران کوچک جلوه خواهد کرد. برعکس این موضوع هم صادق است. اگر افرادی که استخدام می‌کنید بزرگ‌تر از شما باشند، آنگاه شرکت نیز از دید دیگران بزرگ جلوه خواهد کرد.»

بسیاری از استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران معمولا از تجربه‌ی افراد بزرگ استفاده می‌کنند. درحالی‌که تعداد زیادی از شرکت‌ها کارآموزان یا کارمندان بی‌تجربه را استخدام می‌کنند. چه چیزی باعث می‌شود که شرکت‌ها چنین رویه‌ای در پیش بگیرند؟ یکی از دلایل اصلی اینکه شرکت‌ها سراغ افراد باتجربه نمی‌روند این است که فکر می‌کنند صد درصد پاسخ منفی از آن‌ها خواهند شنید. ترس از رد شدن پیشنهاد، باعث می‌شود که حتی شانس خودشان را امتحان نکنند. در صورتی که امتحان نکردن چنین موضوعی شکست شما را صد درصد تضمین خواهد کرد. آیا شما حاضر هستید از افراد حرفه‌ای شرکت‌های بزرگ بخواهید که در استارتاپ شما همکاری کنند؟ حتی اگر همه چیز علیه شما باشد، آیا باز هم حاضر هستید که چنین چیزی را امتحان کنید؟

اگر باور دارید که شرکت شما در آینده بزرگ و موفق خواهد شد، باید از همان ابتدا به فکر استخدام افراد بزرگ و حرفه‌ای باشید. مخصوصا افرادی که صفر درصد احتمال قبول کردن پیشنهاد شما را داشته باشند. منظور این است که باید دنبال بهترین افراد برای برآورده کردن آرزوهای خود باشید. شاید افرادی که هیچ موقع فکرش را نمی‌کردید، به شما پاسخ مثبت بدهند. اگر می‌خواهید شانس خودتان را امتحان کنید، موارد زیر به شما کمک خواهند کرد:

hiring

۱- استانداردهای خود را بالا ببرید

زمانی که سطح توقع خود را پایین می‌آورید، به این معنا است که همه می‌توانند وارد حوزه‌ی کسب‌و‌کار شما شوند. بنابراین استانداردهای خود را تا جایی بالا ببرید که کارمندان احساس کنند در یک محیط حرفه‌ای کار می‌کنند.

۲- مأموریت را برای آن‌ها توضیح دهید

انسان‌های بزرگ روی پروژه‌های بزرگ کار می‌کنند. استخدام افراد حرفه‌ای نیز به اندازه‌ی جذب سرمایه‌گذار مهم است. بنابراین برای قانع کردن افراد بااستعداد زمان بگذارید و به آن‌ها اهمیت دهید.

۳- از آن‌ها بپرسید دنبال چه چیزی هستند

اولین قانون فروش، گوش دادن است. برای تحت تأثیر قرار دادن افراد بزرگ، ببینید آن‌ها چه چیزی را در اولویت کار خود قرار می‌دهند. سپس نیازهای آن‌ها را شناسایی و سعی کنید آن‌ها را برطرف کنید.

hiring

۴- نقاط ضعف خود را بپذیرید

بیان نقطه ضعف‌ها با اعتمادبه‌نفس کامل، کلید اصلی جذب انسان‌های با استعداد است. فرض کنید شما در انجام دادن یک سری کارها متوسط هستید. در این صورت اگر آن‌ها هم مهارت زیادی نداشته باشند، آنگاه می‌توانید از همین موضوع به نفع خودتان استفاده کنید و آن‌ها را مدیریت کنید.

۵- نقاط قوت خود را نشان دهید

بهترین افراد کسانی هستند که همیشه دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند. زمانی که می‌خواهید به آن‌ها پیشنهاد کار بدهید، بگویید که کار کردن در شرکت شما چه مزایایی برای آن‌ها دارد. همچنین بگویید چه چیزهای جدیدی از حضور در شرکت شما یاد خواهند گرفت.

۶- یک قرار اولیه ترتیب دهید

یک قرار کوتاه بگذارید و محیط شرکت را به آن‌ها نشان دهید؛ این کار افراد را از نظر احساسی تحت تأثیر قرار خواهد داد. همچنین کمک می‌کند که پیش از بستن یک قرارداد بلندمدت، آن‌ها را امتحان کنید.

hiring

۷- پیشنهاد خوب ارائه دهید

افراد حرفه‌ای ،حقوق‌ بالا دریافت می‌کنند. مخصوصا در بازار تکنولوژی که رقابت میان افراد بسیار زیاد است. همیشه در بحث استخدام، کیفیت مهم‌تر از کمیت است. اگر سرمایه زیادی ندارید، تعداد افراد کمتری استخدام کنید.

۸- انرژی زیادی برای این کار بگذارید

گاهی اوقات حضور یک شخص در شرکت شما می‌تواند مزایای فراوانی داشته باشد. در چنین شرایطی که نمی‌خواهید پاسخ «نه» بشنوید، تمام انرژی خود را به کار بگیرید. سعی کنید از هر راهی که می‌توانید طرف مقابل را راضی کنید.

۹- از شکست ناراحت نشوید

هر شکستی، فرصتی برای یاد گرفتن است. از آن‌ها بخواهید که ۲۰ دقیقه برای شما وقت بگذارند و دلیل پاسخ منفی خود را توضیح دهند. ببینید آن‌ها چه انتظاراتی دارند که شما قادر به برآورده کردنشان نیستید.

خیلی مهم است که ببینید چه چیزی باعث پاسخ منفی مردم به درخواست استخدام شما می‌شود. علت را جویا شوید و هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنید. به این فکر نکنید که پول مهم‌ترین مسئله است. اگر حقوق تنها ارزش شرکت شما باشد، آنگاه می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد بسیار ضعیفی دارد. استارتاپ‌هایی که تعداد زیادی کارمند کارآموز دارند، شانس موفقیتشان کمتر است. بنابراین، حداقل برای یک بار شانس خودتان را محک بزنید و از افراد حرفه‌ای دعوت کنید که با شما همکاری داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه یک کارمند حرفه‌ای استخدام کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..