تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه کیک فرانسوی

۵۸۱۹۸۵

۱۳۰۳  بازدید

در این مطلب طرز تهیه کیک فرانسوی خوشمزه را برایتان آورده ایم.

ماهنامه کیک و شیرینی - ماندانا حسین زاده: در این مطلب طرز تهیه کیک فرانسوی خوشمزه را برایتان آورده ایم.


مواد لازم


کیک اسفنجی 4 تخم مرغی (در قالب 23 سانتیمتری): 1 عدد شکر: 80 گرم زرده تخم مرغ: 3 عدد  کره: 60 گرم شیر: دو و یک چهارم پیمانه نشاسته ذرت: یک دوم پیمانه وانیل: یک چهارم ق چ توت فرنگی: حدود 500 گرم خامه (فرم گرفته): 300 گرم فروتفیل توت فرنگی: یک دوم پیمانه  طرز تهیه کیک فرانسوی


طرز تهیه:


1. کیک اسفنجی آماده را از قالب جدا  کرده و دو لایه کنید یکی از لایه ها را کف قالب کمربندی 23 سانتی متری بگذارید دور قالب ورق استات گذاشته توت فرنگی ها را دیواره قالب بچینید، کرم خنک شده را روی کیک بریزید و کمی به طرف دیواره حرکت دهید تا روی توت فرنگی ها را پوشانده و در عین حال توت فرنگی ها فیکس شود.

2. روی کرم را کمی توت فرنگی خرد شده بپاشید و سپس روی آن را با خامه فرم گرفته بپوشانید. در این مرحله دقت کنید ارتفاع خامه بیشتر از ارتفاع توت فرنگی نباشد لایه بعدی کیک را روی خامه بگذارید و روی آن را یک لایه نازک خامه بکشید، کیک را حدود 3 ساعت در یخچال بگذارید سپس فروتفیل توت فرنگی را روی خامه پخش کرده و با توت فرنگی تزیین کنید.

طرز تهیه کرم:


1. زرده تخم مرغ را کمی با چنگال بزنید. نشاسته ذرت و شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید.

2. یک چهارم پیمانه شیر سرد را به مواد اضافه کنید بقیه شیر را داغ کرده و به مواد کرم بیفزایید، سپس روی شعله گذاشته و با حرارت متوسط مدام هم بزنید تا کرم غلیظ شود سپس از روی شعله برداشته و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود ظرف کرم را عوض کرده روی آن را با نایلون پوشانده و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از خنک شدن وانیل را نیز اضافه کنید.

نکته:


1.    برای تمیزی کار می توانید مایه کیک اسفنجی را بین دو قالب 23 سانتی متری تقسیم کنید و حدود نیم ساعت در فر بپزید. در این صورت نیازی به لایه کردن کیکی نیست.


2.    برای وسط  کیک از میوه های قرمز مثل آلبالو و گیلاس می توانید استفاده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه کیک فرانسوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..