تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل برای باقی ماندن در iOS، سه میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند

گوگل برای حفظ موقعیت خود به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض iOS، باید سه میلیارد دلار تا پایان سال مالی ۲۰۱۷ به اپل پرداخت کند.

یکی از مزایای استفاده از اکوسیستم گوگل، وجود سرویس‌های فوق‌العاده‌ی این شرکت در اکثر دستگاه‌های هوشمند جهان است. حتی اگر یک تبلت آیپد اپل بخرید، به‌راحتی می‌توانید از سرویس‌های موسیقی، فیلم، کتاب، مکان‌یابی و مرورگر گوگل استفاده کنید. به‌علاوه نه‌تنها آیپدها، بلکه تمام محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل iOS، به‌طور پیش‌فرض از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق گزارش CNBC، گوگل در سال مالی ۲۰۱۷ بابت برگزیده شدن به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در iOS، باید سه میلیارد دلار به اپل پرداخت کند. این رقم در سال مالی ۲۰۱۴، یک میلیارد دلار بود. این قرارداد هزینه‌ی زیادی برای اپل ندارد و درصد قابل توجهی از سود سالانه‌ی این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. طبق گزارش منتشرشده، پنج درصد از کل سود عملیاتی سالانه‌ی اپل به این قرارداد مربوط می‌شود؛ به‌علاوه ۲۵ درصد از افزایش درآمد اپل طی دو سال گذشته، مدیون این قرارداد است؛ اما این موضوع برای گوگل هم مزایای زیادی دارد. ۵۰ درصد از درآمد جستجو در دستگاه‌های موبایل، به دستگاه‌های مبتنی بر iOS مربوط می‌شود.

گوگل سرچ

به‌جز کاربران حرفه‌ای، اکثر کاربران اهمیت زیادی نمی‌دهند که موتور جستجوی آیفونشان گوگل باشد یا مایکروسافت؛ بنابراین با اینکه گوگل مبلغ زیادی برای این قرارداد پرداخت می‌کند، نبود این قرارداد ضربه‌ی مالی بیشتری به درآمد گوگل از جستجو در گوشی‌های موبایل خواهد زد. به نظر می‌رسد که این قرارداد برای هر دو شرکت یک همکاری برد-برد محسوب می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به موتور جستجوی گوشی یا تبلت خود اهمیتی می‌دهید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل برای باقی ماندن در iOS، سه میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..