تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای نهضت مطالعه نهج البلاغه در 29 کشور

اجرای نهضت مطالعه نهج البلاغه در 29 کشوربه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام مهدوی ارفع پژوهشگر نهج البلاغه در گفتگو با برنامه «طلیعه» امروز 23 مرداد شبکه قرآن و معارف سیما گفت: نهج البلاغه هرچند کتاب مهم و عمیقی است اما مطالعه آن دشوار نیست و می توان روش های کاربردی برای مطالعه آسان آن در پیش گرفت. ما با آموزش روش هایی کاربردی، نهضت مطالعه این کتاب را در 29 کشور اجرا کرده ایم.

مهدوی ارفع با بیان جزئیات این روش مطالعه گفت: ما به علاقمندان توصیه می کنیم که مطالعه این کتاب را با استفاده از ترجمه ها آغاز کنند و مطالعه متن عربی آن در ابتدا ضروری نیست.

وی با تشریح این که در حال حاضر 74 ترجمه فارسی از نهج البلاغه در دسترس هست ، بیان داشت : ساده ترین و همه فهم ترین ترجمه که به لحاظ دقت هم جزو ترجمه ها خوب است همان ترجمه محمد دشتی است.

کارشناس برنامه «طلیعه» همچنین افزود: برای تسهیل کار، بهتر است مطالعه از بخش سوم یعنی بخش حکمت ها آغاز شود. سپس برای مطالعه نامه های نهج البلاغه میتوان نامه 79 را که کوتاهترین نامه است، در اولویت قرار داد و برای شروع خطبه ها هم خواندن خطبه 241 را توصیه می کنیم.

مهدوی ارفع در پایان تأکید کرد: با مطالعه روزانه به مدت 5 تا 10 دقیقه می توان ظرف 4 ماه یک دوره کامل نهج البلاغه را مطالعه کرد.

برنامه «طلیعه» روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 11:00 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

انتهای پیام/

تشریح روش های مطالعه آسان نهج البلاغه در برنامه «طلیعه»



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای نهضت مطالعه نهج البلاغه در 29 کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..