تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیوه‌های نوین آموزش اثرگذار در کودکان

شیوه‌های نوین آموزش اثرگذار در کودکانبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مداحان کشور، حجت الاسلام حسین حقیقت در دومین دوره آموزشی مربیان نوگل حسینی در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم، به شیوه‌های آموزشی مؤثر کودکان پرداخت و گفت: دنیای کودک تا ۷ سال اول، دنیای بازی است و از طریق بازی به خوبی می‌توان مطالب را به کودکان آموخت.

رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: دنیای انسان بزرگ، دنیای تعقل و دنیای کودک، تخیل است؛ تخیل کودک قوی است و حرکاتی انجام می‌دهد که در آن تعقل و اندیشه وجود ندارد؛ باید میدان فعالیت‌های کودک را تشخیص داده و آن را هدایت و ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از انیمیشین و فیلم‌های کارتونی کمک بزرگی به یادگیری کودکان می‌کند که متأسفانه در این زمینه ضعف‌های زیادی وجود دارد؛ اگر چه در این چند سال، قدم‌هایی در این راه برداشته شده است، اما کافی نیست.

حجت الاسلام حقیقت در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: بسیاری از اطلاعات و دانستی‌های علمی و اسلامی را می‌توانیم در قالب بازی‌های اندرویدی و کامپیوتری به شکل غیر مستقیم به کودکان آموزش دهیم.

وی ابراز داشت: رنگ‌آمیزی کتاب‌های داستانی با موضوعات اسلامی و مفید، در کودکان اثرگذاری بسیار زیادی دارد و بعد از آن می‌توانیم از کودک بخواهیم که خودش تصویرسازی کنند.

رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ساخت پازل و تکمیل آن تصویر، از دیگر بازی‌هایی است که برای کودکان تصویرسازی می‌کند و در ذهن کودکان خواهد ماند.

وی به یک نکته مهم در این زمینه اشاره و توصیه کرد: نکته مهم درباره تصویر‌سازی از واقعه عاشورا این است که به هیچ وجه نباید برای کودکان روضه مکشوفه خواند، چرا که باعث ترس آن‌ها می‌شود.

حجت الاسلام حقیقت با بیان این که تأثیر‌پذیری از طریق چشم بیشتر از گوش است، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد مطالب از طریق چشم در ذهن کودک می‌ماند و کمتر از ۳۰ درصد آن از طریق گوش دریافت می‌شود.

وی به پرسش و پاسخ اشاره کرد و گفت: از طریق کتابچه و کارت بازی می‌توان شناسنامه اهل بیت (ع) و بسیاری از اطلاعات دیگر را به کودکان آموزش دهیم؛ البته در پرسش و پاسخ‌ها باید توجه شود که سؤالات مطرح شده سبب انحراف ذهنی و بد آموزی کودک نشود.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیوه‌های نوین آموزش اثرگذار در کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..