تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی ۴۰ هزار کانال تلگرام مجرمانه؛ هفته‌ای ۳۳۰۰ کانال فیلتر می‌شود

به گفته‌ی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، ۴۰ هزار کانال تلگرام مجرمانه کشف شده است که ۸ هزار مورد از آن‌ها، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عبدالصمد خرم‌آبادی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ۴۰ هزار کانال با محتوای مجرمانه در تلگرام شناسایی شد؛ از این تعداد، ۲۰ هزار کانال اسم عوض کردند یا تلگرام را ترک کردند و به این ترتیب دیگر چنین کانال‌هایی موجود نیست. ۲۰ هزار کانال دیگر تلگرام وجود دارند که ‍۱۲ هزار مورد آن‌ها طبق تعریف تلگرام، مستهجن شناخته شده و فیلتر شده‌اند و ۸ هزار کانال با محتوای مستهجن، مبتذل، علیه مقدسات و علیه امنیت کشور وجود دارند که جزو مصادیق مجرمانه تشخیص داده شده‌اند و با وجود دستور صادرشده از مقامات قضایی کل کشور برای مسدود شدن آن‌ها، همچنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه اقدامی صورت نداده است.

در این برنامه، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم اعلام کرد که هفته‌ای ۳ هزار و ۳۰۰ کانال مسدود و به دادستان کل کشور ابلاغ می‌شود. این موارد شامل کانال‌های داعش، کودک‌آزاری و خشونت هستند و به این ترتیب ماهانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ کانال بسته می‌شود که از دو سال پیش این کار آغاز شده است و سالانه به ۱۴۴ هزار کانال می‌رسد.

خرم‌آبادی در این برنامه گفت: «من معتقدم اگر وزیر ارتباطات تلاش کنند که شبکه تلگرام و اینستاگرام سرورها‌یشان را به داخل ایران بیاورند، همین شبکه‌هایی که امروز یک میلیون کاربر دارند به ۱۰ میلیون می‌رسد.»

جهرمی در پاسخ به خرم‌آبادی گفت: «ما تلاش کرده‌ایم، ولی تاکنون نشده است. مردم تلگرام را انتخاب کرده‌اند، ما این سرویس را به ایران نیاورده‌ایم.»

به گفته‌ی جهرمی، پیام‌رسان یک فضای اقتصادی است که ۳ هزار میلیارد تومان برای ایران سودآوری خواهد داشت.

خرم‌آبادی در ادامه افزود: «در فضای فیزیکی جلوی واردات بی‌رویه و قاچاق را گرفته‌ایم در فضای مجازی، تلگرام و اینستاگرام قاچاق هستند و تازمانی که به شکل مجانی در اختیار مردم قرار بگیرند، کانال‌ها و شبکه‌های داخلی رشد نخواهند کرد و وزارت ارتباطات در این زمینه کوتاهی کرده است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی ۴۰ هزار کانال تلگرام مجرمانه؛ هفته‌ای ۳۳۰۰ کانال فیلتر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..