تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگرانی هند از توافق ایران و یک شرکت چینی

ساعت24 - یک کمپانی چینی موفق شده قرارداد عرضه جرثقیل به بندر چابهار ایران را از آن خود کند. این درحالی است که این شرکت چینی در هند ممنوع اعلام شده است.

به نقل از روزنامه «هندو» در حالی که هند و چین روابط سردی دارند؛ این کمپانی چینی است که موفق شده قرارداد عرضه جرثقیل به بندر چابهار ایران را از آن خود کند. شرکتی که در هند ممنوع اعلام شده است.

بر اساس این گزارش این بندر در جنوب شرق ایران توسط هندی‌ها و در یک عمل متقابل برای توسعه بند گوادار و در پاکستان توسط چینی‌ها ساخته و توسعه پیدا کرده است. در مناقصه اخیر، قرارداد به شرکت ایندین پورت گلوبال داده شده است. این شرکت وظیفه توسعه تاسیسات بندر چابهار را برعهده دارد.

به گفته یکی از مقامات وزارت کشتی‌رانی هند، قرارداد تامین جرثقیل به شرکت ZPMC داده شده است. این شرکت بزرگ‌ترین سازنده جرثقیل در جهان است که از سوی سازمان‌های امنیتی هند ارسال هر گونه جرثقیل این شرکت به بنادر هندی ممنوع اعلام شده است.

به گزارش روزنامه هندی «هندو» شرکت «صنایع سنگین شانگهای شینهوا» (ZPMC) بیش از ۷۰ درصد سهم بازار جرثقیل را دارد. پانوس موردوکوتاس استاد و رییس دپارتمان اقتصاد دانشگاه ال وای یو آمریکا گفته که سرمایه‌گذاری‌های عظیم چین در کوریدور اقتصادی چین و پاکستان و زیرساخت بنادر در اقیانوس هند بیش از یک تجارت ساده است. این اقدامات برای پیشبرد استراتژی «رشته مروارید» چین است.

یکی از مقامات صنایع بندری در بمبئی که خواسته نامش برده نشود گفته: حضور هند در بندر چابهار باید از منظر جاده کمربندی چین و کریدور CPEC مورد توجه قرار بگیرد. چین به یک کردیور در بالا و یک کریدور در پایین دست پیدا کرده و یک راه ارتباطی از طریق بنادر نیز بین این دو کریدور برای خود ایجاد کرده است.

«گادکاری» وزیر حمل و نقل هند اخیرا گفته بود دولت مرکزی هند مشتاق توسعه چابهار است و امیدوار است که عملیات‌های مرتبط با آن در سال ۲۰۱۸ آغاز شود.

به گفته «گادکاری» که در مراسم تحلیف حسن روحانی در ایران حاضر شده بود، ساخت و سازهای اولیه هم اکنون آغاز شده است.

به گزارش این روزنامه هندی، هند قرار است ۶۰۰ کرور روپیه برای توسعه این بندر اختصاص دهد. گادکاری گفته امیدوار است که دولت ایران تاییدیه‌های لازم را برای تسریع کار در اختیار آن‌ها قرار دهد چرا که توسعه بندر چابهار به افزایش تجارت و کسب و کار بین دو کشور در منطقه کمک شایانی خواهد کرد. این بندر در استان سیستان و بلوچستان ایران واقع شده و یکی از مناطق استراتژیک برای هندوستان است

منبع:ایلنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگرانی هند از توافق ایران و یک شرکت چینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..