تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنج ما را می‌کُشد؛ چگونه آرسنیک برنج را بشوییم

آزمایشات اخیر نشان دادند که روش معمول پخت برنج می‌تونه ‌بدن رو به خاطر وجود آرسنیک برنج ، در معرض انواع مشکلات سلامتی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان قرار بده.

گرچه آزمایش‌های قبلی ثابت کرده بودند که روش معمول پخت برنج و حرارت بالا در هنگام جوشیدن برنج می‌تونه از مسمومیت ناشی از آرسنیک برنج جلوگیری کنه، اما این روش هم راه‌حل قطعی از بین بردن آرسنیک نیست و میلیون‌ها نفر در معرض خطرات ناشی از مصرف آرسنیک برنج هستند.

چطور آرسنیک برنج رو از بین ببریم؟(تایتل H2 باشه)

در حالی‌که تا امروز فکر می‌کردیم زمانی که برنج پخته می‌شه آرسنیک اون خارج میشه، اما نظریه جدید ثابت کرده که برنج باید حتما مدت زمانی در آب خیس بخوره تا آرسنیک اون خارج بشه.

اندی مهارگ، استاد علوم بیولوژیک، در برنامه تلویزیونی”به من اعتماد کن، من دکتر هستم” سه روش برای پخت برنج رو آزمایش کرده تا ببینه کدوم روش برای کم کردن آرسنیک برنج موثرتره.

در روش اول، پروفسور مهارگ مقداری برنج در ظرف ریخت ودوبرابر اون آب به ظرف اضافه کرد. در حین پختن همه آب برنج بخار شد. با این روش بیشتر آرسنیک در برنج باقی‌مونده بود.

در روش دوم، قبل از پختن برنج ۵ برابر آب به اون اضافه کرد و سپس برنج رو شست. با این روش مقدار آرسنیک نصف شده بود.

در روش سوم برنج یک شب در آب خیس خورد و میزان آرسنیک اون تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد.

آبکش کردن برنج بهترین روش برای حفظ سلامتی (H3)

بهترین روش پختن برنج اینه که اون رو یک شب خیس کنیم و بعد تا زمانی که آب اون کاملا شفاف بشه اون رو بشوییم. بعد اون رو در قابلمه بریزیم و پنج برابر برنج آب بهش اضافه کنیم واجازه بدیدم بجوشه.

در انتها برنج رو آبکش کنیم و دم کنیم.

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/rice-cooking-arsenic-traces-poisonous-boil-water-away-drain-excess-danger-food-a7568436.html?cmpid=facebook-post

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنج ما را می‌کُشد؛ چگونه آرسنیک برنج را بشوییم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..