تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراسم «روزی با دانشگاه تهران»، برای رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ سراسری چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتخاب یک رشته در دانشگاه مناسب و متناسب با علایق، توانایی و استعداد‌های فرد می‌تواند اثر سوء یا مفیدی بر روی شغل او در آینده داشته باشد. 

 امروز در دانشگاه تهران ۲۲ مرداد؛ تحکیم پیوند دانشگاه و جامعه در «روزی با دانشگاه تهران» بود که در این روز دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری روز ۲۲ مرداد در برنامه «روزی با دانشگاه تهران» از نماد آموزش عالی کشور بازدید می‌کنند.

این درحالی است که ارتباط دانشگاه و جامعه، آشنایی دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری با فضای دانشگاه و ایجاد علاقه، انگیزه و روحیه تلاش برای ورود به نماد آموزش عالی ایران و جذب دانشجویان برتر، امروز ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ برنامه «روزی با دانشگاه تهران» برگزار شد.

یقینا بسیاری از کسانی که دانشگاه تهران را با عنوان دانشگاه تحصیل خود انتخاب می‌کنند، مایلند بیشتر با ویژگی‌های آموزشی و خدمات دانشجویی این دانشگاه آشنا شوند.

«روزی با دانشگاه تهران»، برای رتبه های برتر کنکور سراسری چگونه گذشت؟

مهدی واعظ اعلایی معاون فرهنگی پردیس علوم گفت: خوشبختانه تاکنون در ساعت‌های اولیه بازدیده‌های خوبی از سوی دانش آموزان از پردیس علوم داشته ایم.

وی ادامه داد: در این روز دانش آموزان از مقاطع ابتدایی تا دوره متوسطه تاکنون بازدید کردند که بیشتر بازدیدکنندگان با هدف انتخاب رشته و آشنایی با محیط دانشگاه تهران در این روز به دانشگاه تهران آمده اند.

معاون فرهنگی پردیس علوم تصریح کرد: با برگزاری این نوع برنامه‌ها به حد کافی می‌توان در انتخاب رشته به دواطلبان تا حد مطلوبی کمک کرد.

وی بیان کرد: اگر واقعا دانش آموزان از شرایط رشته‌های مورد علاقه شان بدانند، می توانند انتخاب واقعی را داشته باشند که با برگزاری برنامه روزی با دانشگاه تهران، دید کافی در نحوه انتخاب بهترین رشته می‌توانند داشته باشند و  در آینده بسیاری از اتفاقات در آینده که سرنوشت یک دانشجو را تغییر دهد جلوگیری شود.

«روزی با دانشگاه تهران»، برای رتبه های برتر کنکور سراسری چگونه گذشت؟

واعظ اعلایی افزود: دانش آموزانی که از پایه هشتم برای برنامه روزی با دانشگاه تهران به این دانشگاه آمدند، می‌توانند با شناخت بیشتری نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه اقدام کنند. 

 برنامه روزی با دانشگاه، در اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا مانند آکسفورد، کمبریج، آدلاید استرالیا برگزار می‌شود که شرکت کنندگان آنها دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان هستند و هدف آن آشنایی با رشته‌های مختلف و چگونگی تشکیل پرونده است.

امروز در دانشگاه تهران نیز برای اولین بار و به صورت متمرکز برنامه «روزی با دانشگاه تهران» را برگزار شد که هدف این برنامه آشنایی با امکانات و تسهیلات ویژه برای دانشجویان، معرفی امکانات، موقعیت، جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان است.

در این باره مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه تهران بیش از ۵۰ هزار دانشجو دارد و به همین تعداد خانواده به فضای آن متصل است؛ بنابراین هدف اول ما در این طرح ارتباط با خانواده دانشجویان و استفاده از ظرفیت آنها برای نیل به مقاصد تعلیم و تربیتی دانشگاه است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که دانشگاه باید از دوران پیش دانشگاهی با دانش آموزان ارتباط برقرار، آنها را برای حضور در فضای دانشگاه تشویق و ترغیب کند و نیز استعداد‌ها و نخبه‌های دانش آموزی را شناسایی و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نماید.

«روزی با دانشگاه تهران»، برای رتبه های برتر کنکور سراسری چگونه گذشت؟

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بیان کرد: رویکرد اجرایی دیگر، بخش ارتباط با مدرسه است که در این بخش واحد باید با استفاده از ظرفیت دانشجویان نخبه و استعداد درخشان و تشکل‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی دانشجویی، استادان و سازمان‌های مردم‌نهاد وظایف مندرج در اساسنامه را به انجام رساند.

سرسنگی تصریح کرد: آشنایی با فضا‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه تهران، معرفی قطب‌های علمی این دانشگاه برای جذب دانش‌آموزان برتر، معرفی چهره‌های ماندگار، دانشمندان جوان و دانشجویان موفق دانشگاه تهران، آشنایی با اهداف، ارزش‌ها و سبک زندگی در دانشگاه را بخش دیگری از اهداف این طرح است.

حال باید دانست که تا چه اندازه دانشگاه تهران به عنوان قطب نماد علمی کشور می‌تواند در راستای بخش زندگی افراد که آن هم در دانشگاه رقم می‌خورد می‌تواند موثر واقع شود؟  زمانی که پای درد و دل دانش آموزان می‌نشینیم، از این موضوع گله دارند.

محمد دانش آموز کلاس هفتم گفت: اگر در رشته‌های فنی حرفه‌ای یا هنرستان درس بخوانم اطرافیانم شاید مرا سرزنش کنند و گاهی اوقات مجبور می‌شویم که رشته‌ای را بدون علاقه انتخاب کنیم.

 یک دانشجو فنی دانشگاه تهران در این باره بیان کرد: اگر دانش‌آموزان رشته‌ای را با علاقه انتخاب کنند تا انتها آن را ادامه داده و در آن موفق می‌شوند، تجربه سنوات قبل نشان داد اگر انتخاب رشته بر مبنای استعداد و علاقه دانش‌آموزان نباشد هزینه‌هایی که برای تحصیل انجام می‌شود بی‌نتیجه است و صرفا باعث دلزدگی در فرد می‌شود.

ابوالحسن امین مقدسی رییس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران گفت: روزی با دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور در حال برگزاری است، این روز روز خوبی است که در مجموع دانش آموزان همراه باوالدین خود می‌توانند ارتباط خوبی با دانشجویان و محیط‌های دانشگاهی داشته باشند.

«روزی با دانشگاه تهران»، برای رتبه های برتر کنکور سراسری چگونه گذشت؟

وی ادامه داد: این ارتباط می‌توانند ذهنیت دانش آموزان را تا حدود مطلوب و بیشتر در دانش آموزان افزایش دهد.

رئیس دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه تهران بیان کرد: درس خواندن فقط تمرین نیست بلکه کتاب فیزیک خود دانشگاه می‌تواند یک رغبت عجیبی در دانش آموزان ایجاد کند که به سمت درس خواندن روند.

امین مقدسی تصریح کرد: به نظر من فضای دانشگاهی برای دانش آموزان سوال برانگیز است یعنی یک قدم به سمت تفکر کشیده می‌شوند و هدف ما در دانشگاه این است که بچه هایمان را سوال‌مند بپروارانیم و این برنامه بستری را برای هرچه پیش رفتن به سمت علم و آگاهی و دانش فراهم کرده است.

رییس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران یادآورشد: ما دنبال این هستیم که تا رویا‌های نسل جوان را خوب بسازیم و رویا‌های که به کتاب و آگاهی فکر کنند بکشانیم و اگر ما بتوانیم رویا‌های نسل جوان را به این سمت سوق دهیم آینده جامعه و مملکت خوب می‌شود؛ بنابراین می‌توان امید داشت که با برگزاری این نوع برنامه‌ها در دانشگاه‌ها که امسال برای اولین بار در دانشگاه مادر ایران صورت گرفت بتواند کمک حالی برای دانش آموزان باشد تا با انتخاب رشته صحیح بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

گزارش از رضا زارع

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراسم «روزی با دانشگاه تهران»، برای رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ سراسری چگونه گذشت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..