تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ظرفیت ۹۶ درصدی رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد

ظرفیت 96 درصدی رشته های بدون آزمون دانشگاه آزادامیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه با بیان اینکه انتخاب رشته دوره کارشناسی دانشگاه آزاد از 19 مرداد آغاز شده و تا 26 مردادماه ادامه داد، اظهار کرد: افرادی‌که از طریق آزمون سراسری شرکت کردند قریب به 30 هزار نفر برآورد شده اند.

وی ادامه داد: دفترچه رشته های بدون آزمون و با آزمون متفاوت است و در سامانه اینترنتی azmoon.org دو گزینه متفاوت برای این مساله وجود دارد.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: 96 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون پذیرفته می شود و مجموع ظرفیت ها در 2 مقطع ذکر شده حدود 830 هزار نفر است و اغلب رشته های پرطرفدار در گروه رشته های با آزمون قراردارند.

شاهانی در مورد توزیع جنسیتی در رشته ها بیان کرد: توزیع جنسیتی برای پذیرش وجود ندارد و براساس سوابق تحصیلی و برتری علمی افراد پذیرش می شوند و محدویتی از نطظر جنسیتی قائل نشدیم.

وی در مورد تغییرات پذیرش و ظرفیت عنوان کرد: افزایش محسوسی در دوره کاردانی و کارشناسی نبوده است در واقع افزایش عمده ای نداشتیم و تا کنون انتخاب رشته از استقبال خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ظرفیت ۹۶ درصدی رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..