تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش فروش خودرو بدون مجوز وزارت صنعت، غیر قانونی است

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، هرگونه پیش‌ فروش خودرو بدون کسب مجوز لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت را غیر قانونی اعلام کرد.

شهرام میر آخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، از الزامی بودن کسب مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت قبل از پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌ها و نمایندگی‌های خودروسازان خبر داد.

وی با غیر قانونی دانستن پیش‌فروش خودرو بدون دریافت مجوز از وزارت صنعت، اعلام کرد:

یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان حمایت، اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان در راستای جلوگیری از تضییع حقوق آنان است. طبق ماده ۵ آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان مصوب فروردین‌ماه ۱۳۹۵، در راستای برطرف شدن مشکلات مصرف‌کنندگان ناشی از عدم تأمین و افزایش زمان تعهدات شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو، تمامی این شرکت‌ها اعم از تولید‌کننده و واردکننده، می‌بایست نسبت به دریافت مجوز پیش‌فروش محصولات خود اقدام نمایند.

میر آخورلو در ادامه، افزود:

قطعا سازمان حمایت تنها در شرایطی مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد که پس از بررسی شرایط لازم، امکان عرضه خودرو به مشتریان به‌واسطه‌ی داشتن مدارک ثبت سفارش لازم و یا تولید مکفی فراهم باشد.

مقاله‌ي مرتبط:

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تمام شهروندان درخواست کرد تا در زمینه پیش‌خرید خودرو در قالب طرح‌های فروش و پیش‌فروش، حتما پیش از پرداخت وجه، مجوزهای لازم را از عرضه‌کنندگان خودرو مطالبه نمایند. وی خاطرنشان کرد:

متأسفانه علی‌رغم تذکرهای متعدد سازمان حمایت به مصرف‌کنندگان، همچنان شاهد این موضوع هستیم که شهروندان نسبت به پیش‌خرید خودرو از نمایندگی‌های غیر رسمی و بدون مجوز اقدام می‌نمایند. مردم توجه داشته باشند که حتی نمایندگان رسمی خودروسازان داخلی و خارجی نیز باید مجوز پیش‌فروش خودرو را از وزارت صنعت کسب کرده باشند و صرف داشتن نمایندگی رسمی دلیلی بر قانونی بودن طرح‌های پیش‌فروش نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش فروش خودرو بدون مجوز وزارت صنعت، غیر قانونی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..