تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادامه درخشش گروه روی

 

در ادامه رشد قیمت های جهانی فلزات پایه، اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی و بخصوص گروه روی شروعی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند به طوریکه نمادهای فزرین، کیمیا، ارفع، فاسمین، فخوز، کاما، کبافق، کروی و فرآور صف خرید شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در ادامه بازار با افزایش اقبال بیشتری در گروه فلزی و معدنی مواجه بودیم و نمادهای فولاد، فولاژ، ارفع و فروس نیز صف خرید شدند در این بین معاملات منفی نمادهای کمنگنز و کدما نیز قابل توجه بود.

از رخدادهای مهم دیگر گروه فلزی و معدنی ادامه رشد قیمت شمش فولاد در حدود 2000 تومان در بورس کالا بود که می تواند ادامه تعدیلات مثبت آنها در گزارشات پیش رو ایجاد کند. مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: بر پایه هدف گذاری تولید سالانه 10 میلیون تن فولاد در چابهار، رایزنی‌هایی برای ساخت چهار شرکت فولاد در تنها بندر اقیانوسی ایران انجام شده است.

در گروه خودرویی که اکثر نمادها با دادوستدهای متعادل و منفی مواجه بودند، معاملات مثبت نماد خاهن درپی ادامه حمایت ها و خریداری حقوقی توسعه و تامین شریف قابل توجه بود و از احتمال تشکیل صف خرید آن حکایت داشت که در ادامه بازار صف خرید آنرا در کنار نمادهای خلنت، خموتور و خپویش مشاهده کردیم، نمادهای خکمک، خمحرکه و خنصیر نیز معاملاتی مثبتی را تجربه کردند همچنین نماد خاور پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و تعدیل منفی و افزایش 33 درصدی زیان سال 96 نسبت به گزارش قبلی با افت حدود 1.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

 در گروه متعادل حمل و نقل با دادوستدهای مثبت نماد حسینا، صف خرید نمادهای حکشتی و حپترو و ادامه صف فروش نماد حریل علیرغم قرار داشتن در سطوح حمایتی مواجه شدیم. بر اساس تفاهم نامه ای که بین بانک صادرات ایران، شرکت صنعتی ماموت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به امضاء رسیده به ٢٠٠٠ نفر از متقاضیان خرید کشنده و تریلر به ازای هر دستگاه تا سقف ٣٧٦ میلیون تومان تسهیلات توسط بانک صادرات ایران پرداخت می شود که در مرحله اول به ٥١ متقاضی تسهیلات مزبور پرداخت شده است. همچنین محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از احتمال معرفی اپراتورهای بندر شهید رجایی تا مهرماه سال جاری خبر داد. وی افزود: شرکت‌های زیادی هستند که همگی در قالب کنسرسیوم های ایرانی-خارجی متقاضی شرکت در مزایده هستند.

در گروه سرمایه گذاری صف خرید نماد وتوصا، معاملات مثبت نمادهای واتی و وصنعت، صف فروش نماد وگستر و معاملات متعادل مابقی نمادها را نظاره گر بودیم، نماد سرچشمه نیز پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام، تقسیم سود نقدی 650 ریالی، توضیحات تکمیلی و ارائه اطلاعات پیش بینی سود 96 که با افزایش 78 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه شده با رشد چشمگیر حدود 24 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، ایران در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۳ میلیارد و ۴۵۸ میلیون دلار کالا به کشورهای دیگر صادر کرده است. آمار صادرات چهار ماهه ایران حاکی از آن است که میعانات گازی با بیش از ۱۷ درصد، بیشترین سهم را در میان صادرات ایران به خود اختصاص داده است. در چهار ماهه ابتدای سال جاری، حدود ۵.۹ میلیون تن میعانات گازی از ایران به کشورهای دیگر صادر شده که ارزش آن رقمی در حدود دو میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار است..

درگروه های شیمیایی و فراورده های نفتی معاملاتی متعادل با گرایشی منفی در جریان بود، بلوک پتروشیمی مارون توسط حقوقی نام آشنای این صنعت یعنی مجموعه ساتا خریداری شد، نمادهای شکلر و شگل صف خرید شدند، و نمادهای شفارس و پاکشو با معاملاتی مثبت مواجه بودند، نماد شبریز نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 11 ریالی، پوشش 282 درصدی سود 95 و اعلام تعدیل مثبت پیش بینی سود 96 (که با رشد حدود 169 درصدی نسبت به گزارش قبلی مواجه بوده) با رشد حدود 3.5 درصدی و نماد شراز پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود 75 ریالی، اعلام 193 درصد تعدیل مثبت برای سال 95 و ارائه اطلاعات پیش بینی تعدیل شده سال 96 (که با تعدیل مثبت 75 درصدی همراه بوده) با رشد حدود 1 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

گروه های سیمانی و ساختمانی اکثرا منفی بودند در این بین صف فروش نمادهای سفانو، سکرد، سبهان، سهرمز، سهگمت، سبجنو، وآذر، سیلام و ثپردیس، ادامه صف خرید نماد سقاین و معاملات مثبت نمادهای سشرق، ثشاهد، ثاژن، ثرود، سبزوا، سکرما و ساربیل نمایان تر بود. کپارس و کلوند، نمادهای مثبت گروه کوچک کاشی و سرامیک بودند و مابقی هم گروهی ها با فشار عرضه ها دنبال شدند تا جای که نمادهای کترام و کهرام صف فروش را تجربه کردند. حامد مظاهریان معاون مسکن وزیر راه‌ و شهرسازی از ۳ پیشنهاد این وزارتخانه به بانک مرکزی برای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن خبر داد و گفت: در مذاکرات با بانک مرکزی بر این موضوع تأکید کرده‌ایم که میزان وام باید افزایش یابد و طول مدت بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال برسد و نرخ سود این تسهیلات که در حال حاضر در بافت فرسوده 8 درصد و در سایر نقاط 9.5 درصد است کاهش یابد.

در گروه آی تی نماد عرضه اولیه اوان درقیمت های 3470 ریال کشف قیمت شد، نمادهای اپرداز، پرداخت و مفاخر معاملاتی مثبت را تجربه کردند و مابقی هم گروهی ها متعادل تر از روز گذشته اما همراه نوسانات منفی به کار خود پایان داد.

درگروه غذایی با صف خرید نمادهای غشهد، غچین، غبهنوش و غمارگ، معاملات مثبت نمادهای غفارس و غبشهر و معاملات منفی مابقی هم گروهی ها مواجه بودیم در این بین، خبر افزایش نرخ محصولات شرکت های تولید کننده روغن نباتی و خوراکی توسط سازمان حمایت مزید بر علت تشکیل صف خرید نمادهای مورد اشاره بود، در آنسو گروه قندی نیز اکثرا مثبت و اما کم حجم دنبال شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی بخصوص نمادهای فولاد و فخوز با رشد حدود 265 واحدی به ارتفاع 81،579 رسید که در این بین نمادهای پارسان و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادامه درخشش گروه روی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..