تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینتل پردازنده‌های کافی لیک را ۳۰ مرداد رونمایی خواهد کرد

بنابر اعلام اینتل، هشتمین نسل پردازنده‌های این شرکت قرار است در ۳۰ مرداد رونمایی شود. براساس ادعای اینتل، نسل هشتم در مقایسه با کبی‌لیک به بهبودی ۳۰ درصدی دست یافته است.

اینتل در ماه فوریه، وعده‌ی رونمایی از نسل هشتم پردازنده‌های خود موسوم به کافی‌لیک را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ داده بود. اکنون این غول تولیدکننده‌ی پردازنده تایید کرده است که پردازنده‌های نسل هشتم خود را ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) به صورت زنده در فیسبوک و هم‌زمان با خورشیدگرفتگی بزرگ آمریکا رونمایی خواهد کرد.

دنبال کردن برنامه‌های اینتل برای عرضه‌ی پردازنده‌ها از زمانی که این شرکت الگوی تیک‌تاک خود را رها کرد، دشوارتر شده است. پردازنده‌های کافی‌لیک در واقع چهارمین پردازنده‌های ساخته شده با استفاده از فرآیند ۱۴ نانومتری به حساب می‌آیند. نسل پنجم برادول اولین پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری بود که جایگزین چیپ‌های ۲۲ نانومتری هسول شد. سپس پردازنده‌های اسکای‌لیک به عنوان آخرین تاک محسوب ‌شدند، اما جایگزین آن‌ها یعنی پردازنده‌های کبی‌لیک نیز همچنان با فناوری ساخت ۱۴ نانومتری ساخته شدند.

برای کسب جزئیات بیشتر ناگزیر هستیم تا ۲۱ آگوست صبر کنیم؛ اما انتظار می‌رود اینتل در مراسم خود ۴ مدل مختلف از پردازنده‌های کافی‌لیک را معرفی کند. کافی‌لیک یو، کافی‌لیک ایکس، کافی‌لیک اس و کافی‌لیک اچ. این چهار مدل شامل چیپ‌های ۶ هسته‌ای و پردازشگر مجتمع GT2 خواهند بود. در بحث عملکرد، اینتل ادعا می‌کند که کافی‌لیک در مقایسه با کبی‌لیک به بهبودی ۳۰ درصدی دست یافته است.

Intel 8th Gen Processors

البته ۲۱ آگوست مراسم رونمایی از این پردازنده‌ها برگزار می‌شود و برای خرید آن‌ها باید زمان بیشتری، تقریبا تا فصل تعطیلات یا شاید زودتر منتظر باشیم. بدون شک اینتل خواهان این است تا مردم هرچه زودتر قادر به خرید لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های جدیدش باشند.

اگر ادعای اینتل مبنی بر بهبود عملکرد ۳۰ درصدی حقیقت داشته باشد، انتظار برای خرید آن‌ها معقول به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این کافی‌لیک در مقایسه با کبی‌لیک‌های ۴ هسته‌ای ۶ هسته دارد. در این میان شاید تنها قیمت، فاکتور اصلی برای تعیین انتخاب به حساب آید. در هر صورت تا زمان انتشار بنچمارک‌های پردازنده‌های نسل هشتم باید منتظر باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینتل پردازنده‌های کافی لیک را ۳۰ مرداد رونمایی خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..