تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاری اصحاب رسانه و پلیس فتا در چه زمینه‌هایی خواهد بود؟

پلیس فتابه گزارش حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروان صاحبكاران، مسئول پليس فتا گلستان در مراسم روز نكوداشت مقام خبرنگار، اصحاب رسانه و خبرنگاران را همكاران نيروی انتظامی در بحث ايجاد امنيت ناميد و گفت: گستردگی ارتباط در فضای مجازی و استفاده راحت از هویت جعلی در این فضا، باعث شده تا برخی کاربران از محدوده اخلاقیات خارج شده و با ورود به حریم خصوصی دیگر کاربران، نشر اکاذیب یا هتک حرمت و حیثیت افراد، باعث ایجاد مشکلات بسیاری شوند.

سروان صاحبكاران افزود: هر چند مجرمان این پرونده‌ها شناسایی و تحویل مقامات قضایی داده می‌شوند، اما ضربات روحی روانی و مالی وارد شده به افراد متضرر در برخی موارد قابل جبران نیست. لذا کاربران باید در حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود تلاش بیشتری نمایند.

وی افزود: در استان گلستان، طی 4 ماهه اول سال جاری در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، جرايم رایانه‌ای با رشد 49 درصدی روبرو بوده‌ است. کارشناسان اين پليس با تلاش شبانه روزی ‌موفق به كشف 95 درصد از اين پرونده‌ها شده‌اند.

اين مقام انتظامی عدم آگاهی كاربران از مسائل امنيتی سيستم‌هاي رايانه‌ای و مخابراتی، سهل انگاری و اعتماد بی‌جا به مخاطبان را از مهمترين علل وقوع جرايم اينترنتی برشمرد.

سروان صاحبکاران در این نشست صمیمی با بیان اینکه تمام خبرنگاران استان‌ها و شهرستان‌ها از همکاران ما در بحث ایجاد امنیت و اطلاع رسانی در فضای مجازی می‌باشند، به بررسی راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی پرداخت و بار دیگر از خبرنگاران خواست با ياري پليس فتا در بحث آگاه سازی عمومی، سهم بيشتری در كاهش جرايم اينترنتی داشته باشند.

این مقام انتظامی یادآور شد: پلیس فتا استان از ابتدا تاکنون با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان و شهرستان‌ها، در زمینه آموزش و آشنایی شهروندان به استفاده صحیح از فضای مجازی تلاش‌های زیادی داشته؛ تکثیر سی دی و بروشور، برگزاری كارگاه‌ها و همايش‌های آسيب شناسی فضای مجازی  سهم تاثیر گذاری در بالابردن سطح آگاهی کاربران فضای مجازی و اینترنت داشته باشد.

وی با اشاره با كارگروه كاهش آسيب‌های اجتماعی كه‌ با هماهنگی استانداری تشكيل و فعاليت می‌نمايد، افزود: پليس فتا استان در بحث كاهش آسيب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی با جديت در حال فعاليت و برنامه‌ريزی می‌باشد.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاری اصحاب رسانه و پلیس فتا در چه زمینه‌هایی خواهد بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..