تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه نهادهای مالی در گروی عبور از عملکرد سنتی

 

طی سه سال گذشته سعی کردیم، جوانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با تیم خوب و کار زیاد جبران  شده و هم اکنون در بین سایر تأمین سرمایه ها از وضعیت مناسبی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی تیموری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان مطلب فوق در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: سال گذشته از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان فعالترین تأمین سرمایه انتخاب شدیم.

وی در ادامه افزود: تاکنون 4500 میلیارد تومان تعهد پذیره نویسی اوراق مختلف انجام گرفته است. همچنین تا پایان سال جاری 1500 میلیارد تومان اوراق منتشر می شود و تا کنون 11 مورد تعهد پذیره نویسی از طریق افزایش سرمایه انجام پذیرفته است.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به اهمیت تنوع بخشی در ابزار های مالی گفت: به دنبال عملیاتی کردن ابزارهای جدید هستیم و در این راستا دستور العمل های لازم در سازمان بورس تصویب شده و پیگیر آن هستیم.

تیموری خاطر نشان کرد: در زمینه پوشش ریسک مدیریت دارایی ها و توسعه ابزارها  پیشنهادات لازم به سازمان بورس داده شده است و قطعا تنوع ابزارها کارکرد مناسبی برای توسعه بازار دارد.

این مقام مسئول با بیان این که هر چقدر بازار سرمایه بزرگ‌تر و متنوع‌تر باشد، ذینفعان آن نفع بیشتری خواهند برد اضافه کرد: بنابراین باید کمک کنیم تا بازار سرمایه از ابزارهای متنوع و گسترده‌تری برخوردار شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: البته ایجاد ابزارهای جدید با مشکلات زیادی مواجه است و اساساً اکو سیستم آن راحت نیست.

مدیر عامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص مشکلات این صنعت در کشور اذعان داشت: در بخش‌های مختلف از جمله قوانین و مقررات، نیروی انسانی و ... مشکلاتی وجود دارد که موجب شده تا فعالان بازار از حرکت به سمت توسعه ابزارهای جدید دوری کنند اما در تأمین سرمایه لوتوس با وجود نیروی انسانی ریسک پذیر و جسور، قدم های جدی در این زمینه برداشته شده است.

وی با اشاره به پذیره نویسی صندوق جسورانه و صندوق طلا و انجام معاملات ثانویه آن در بازار گفت: این اقدامات نوید بخش تنوع پذیری در طراحی ابزارهای بازار سرمایه است

تیموری شندی در ادامه با بیان این که درصد قابل توجهی از شرکت‌ های تامین سرمایه در بازار با سهامداری بانک ها شکل گرفته‌اند افزود: بیشتر شرکت‌ های تامین سرمایه تحت تاثیر سیاست های بانک ها هستند و از این جهت ممکن است این موضوع آثار منفی را در عملکرد آنها داشته باشد.

وی با اشاره به این که برای توسعه نهادهای مالی باید از شکل سنتی خارج شویم گفت: در حال حاضر در دوران گذار هستیم و باید تامین مالی در کشور از بازار پول به سمت بازار سرمایه محور بودن حرکت کند که در این راستا وضعیت سیستم بانکی می‌تواند بر کندی یا سرعت این روند تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول با بیان این که تامین سرمایه در دنیا به طور معمول به سمت ابزارهای مالی که پایه کالایی دارند به پیش می‌رود اظهار داشت: علت این موضوع این است که این نوع ابزارهای ریسک کنترل شده‌ای دارند که بر این اساس نیز برای توسعه بازار سرمایه باید به سمت این گروه ابزارها برویم.

تیموری شندی با بیان این که در سال گذشته برخی از تامین مالی‌های صورت گرفته در صنعت خودروی کشور با سود 45 درصد انجام شده است گفت: هزینه بالای تامین مالی موجب افزایش هزینه تولید، کاهش سودآوری و در نتیجه فشار بر مصرف کننده می‌شود. به همین دلیل هر چه هزینه تامین مالی صنایع بویژه صنعت خودرو کمتر شود رقابت‌پذیری بیشتر و نیز هزینه تولید کمتر می‌شود و بر این اساس باید به سمت استفاده از ابزارهای کالایی پیش برویم.

وی در خصوص وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در مرحله اول سال گذشته خودروی سراتو در بورس کالا پذیرش شد که تا کنون چند بار عرضه این خودرو صورت گرفته است. همچنین در مرحله دوم، پذیرش خودروی دنا در اردیبهشت امسال در این بورس انجام شده که بر اساس پیش‌بینی‌ها عرضه دنا در این بورس از مهرماه امسال آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2200 خودروی دنا در بورس کالا عرضه شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بنا داریم فرش ماشینی و فرش دست‌بافت را نیز به بورس کالا بیاوریم که از این جهت هم می‌توان از بستر بازار سرمایه برای تامین مالی صنایع کوچک و بزرگ استفاده کرد.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت ورود سرمایه خارجی به بازار سرمایه در دوران پسابرجام گفت: در هیچ جای دنیا 70 درصد سرمایه‌گذاری در بورس به صورت مستیقم توسط حقیقی‌ها صورت نمی‌گیرد اما در بازار سرمایه ما این چنین است. بنابراین ادبیات سرمایه‌گذاری در بورس ما متفاوت از دیگر کشورهاست و نباید انتظار داشته باشیم تا خارجی‌ها با این شرایط به بازار ما ورود کنند.

وی با تاکید براین که برای شرایط ورود سرمایه خارجی به بورس کشور باید متناسب با سایر بورس‌های دنیا تغییر کند گفت: بحث شفافیت صورت های مالی و گزارشات شرکت ها نیز از دیگر موانع ورود خارجی‌ ها به بازار سرمایه کشور است.

تیموری در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی آنلاین صدور وابطال صندوق ها اشاره کرد و گفت: از سال گذشته دیگری مشتریان نیازی برای حضور فیزیکی برای صدور ابطال ندارند و همچنین امسال در جهت تکمیل روند آنلاین شدن فعالیت لوتوس پارسیان امکان اتصال درگاه تأمین سرمایه به کارگزاری بیمه، صرافی و بانک پارسیان به طور همزمان وجود دارد و این اقدام تا 2 هفته دیگر به بهره برداری می رسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه نهادهای مالی در گروی عبور از عملکرد سنتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..