تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استعمال دخانیات؛ عامل اصلی ابتلای افراد به سرطان حنجره

/ در حال تکمیل / خبر جنیدی / چند برابر شدن بروز سرطان حنجره در اثر استعمال دخانیات / بررسی راه‌های تشخیصی و درمانی سرطان با حضور همکاران متخصص داخلیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی خواجوی‌ مدیر گروه سر و گردن در سومین کنگره تومور‌های سر و گردن که صبح امروز در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: تومورهای‌ سر و گردن جزو بیماری‌های شایع محسوب می‌شود که متأسفانه افراد بیمار‌ زندگی‌شان تحت تأثیر سرطان‌های ناشی از سر و گردن مختل‌ می‌شود و کیفیت زندگی را حتی در طول درمان پایین می‌آورد.

وی بیان کرد: در سمینار امسال تمرکز ما بر روی سرطان حنجره‌ است، چنین همایشی‌ هر ساله در همین زمان به صورت داخلی برگزار می‌شود.

خواجوی‌ ادامه داد: در سمینار تومورهای‌ سر و گردن روش‌های تشخیصی و درمانی بررسی و تبادلات‌ نظر بین همکاران صورت می‌گیرد و امروزه خوشبختانه کشورمان‌ در درمان و تشخیص تومورهای‌ سر و گردن و حنجره همگام با کشورهای‌ اروپایی و پیشرفته دنیا‌ قدم‌های خوبی برداشته است.

رئیس انجمن جراحان سر و گردن ایران با بیان اینکه 2 روش جراحی و رادیوتراپی برای درمان بیماری‌های سر و گردن و به خصوص‌ سرطان حنجره در کشور انجام می‌شود، افزود: در مراحل اولیه بیماری با روش درمانی جراحی می‌توان جلوی پیشرفت این سرطان گرفته می‌شود که در مراحل پیشرفته علاوه بر جراحی راه‌های رادیوتراپی و شیمی‌درمانی را نیز توأم با جراحی برای سرطان‌های حنجره  و تومورهای‌ سر و گردن استفاده کرد.

خواجوی عنوان کرد: روش‌های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که رادیوتراپی‌ به عنوان یک روش مناسب برای درمان عارضه‌های حنجره و سر و گردن‌ محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: رایج‌ترین بیماری‌های سر و گردن، تیروئید و غدد لنفاوی‌ و همچنین مسیرهای‌ تنفسی و گوارشی است که استعمال دخانیات به عنوان یک عامل اصلی در بروز سرطان حنجره‌ و تومورهای‌ سر و گردن نقش دارد که در این موارد اگر استعمال دخانیات همراه با مصرف الکل باشد میزان شیوع این بیماری در افراد 7 برابر می‌شود.

خواجوی گفت: شیوع سرطان سر و گردن در دنیا رو به افزایش است که دلیل اصلی آن مسائل اجتماعی، اقتصادی و همچنین افزایش سن متوسط افراد در جوامع بشری است به طوریکه‌ با افزایش سن احتمال بروز سرطان بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: استرس و عوامل محیطی و آلودگی هوا عاملی مهم نیز در بروز سرطان محسوب می‌شود و سیستم عصبی و ایمن قوی ارتباط مستقیمی با التیام و کاهش طول درمان سرطان‌ است.

تشریح راه های تشخیصی و درمان  بازتوانی بیماران

در ادامه مراسم نوید احمدی روزبهانی‌ متخصص حلق و بینی و دبیر علمی سمینار سر و گردن گفت: سمینار تومورهای‌ سر و گردن یک همایش علمی داخلی است که هدف اصلی آن اطلاعات موجود در این حوزه به سایر همکاران منتقل و آنها از تجربیات یکدیگر برخوردار شوند و در این کنگره دانش جدیدی ارائه نمی‌شود.

وی بیان کرد: تمرکز کنگره امسال در خصوص سرطان‌ حنجره است که در این کنگره راه‌های تشخیصی و درمانی مطرح و روش‌های غیر جراحی‌ و بازتوانی بیماران بررسی‌ می‌شود.

دبیر علمی سمینار تومورهای‌ سر و گردن با بیان اینکه در حاشیه این همایش در زمینه‌های جراحی و رادیوتراپی 2کارگاه شبیه‌سازی شده اتاق عمل برگزار می‌شود، افزود: کارگاه‌های برنامه‌ریزی درمانی و پنل‌های علمی با حضور متخصصان‌ داخلی کشورمان‌ انجام می‌شود و یکی از اهداف برگزاری این کنگره‌ معرفی روش‌های درمانی توسط پزشکان داخلی است.

وی ادامه داد: هیچ روش درمانی در دنیا در حوزه سر و گردن انجام نمی‌شود که کشورمان از آن عقب باشد و متخصصان ایرانی همراه با پزشکان خارجی درمان بیماران سرطانی را انجام می‌دهند.

احمدی با بیان اینکه از نظر تجهیزات تفاوتی با کشور‌های خارجی نداریم، اما متأسفانه آن‌ها علم را تولید و ما آن دانش را مصرف می‌کنیم که یکی از هدف‌های اصلی این همایش تولید علم به وسیله متخصصان داخلی است.

وی گفت: تجهیزات پزشکی و دارویی در زمان تحریم تحت تأثیر قرار نگرفته و خوشبختانه روش پِت اسکن در کشورمان موجود و بسیاری از بیماران با این روش بیماری سرطان در آن‌ها کنترل می‌شود.

احمدی تأکید کرد: تومور‌های سر و گردن در بین افراد ۵۰ تا ۷۰ سال شایع‌تر است و کسانی که دخانیات استعمال می‌کنند ۴۰ برابر بیشتر از افراد عادی در معرض خطر سرطان حنجره هستند.

وی یادآور شد: در روش درمانی غیرجراحی بدون برش دهان به وسیله لیزر تومور و پلیپ حنجره برداشته می‌شود.

انتهای پیام/

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استعمال دخانیات؛ عامل اصلی ابتلای افراد به سرطان حنجره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..