تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقب مودم‌های خانگی باشید!

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا؛

مراقب مودم‌های خانگی باشید!به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن اعتماد بیش از حد و یا کم دقتی برخی از کاربران، علت اصلی وقوع برخی جرائم فضای مجازی است، در برخی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا، بی گناه بودن  عده‌ای از کاربارن به چشم دیده می‌شود اما به دلیل وجود مدارک بر علیه آنها، در دادسراها به دنبال راهکاری برای اثبات بی‌گناهی خود هستند. این موضوع شامل افرادی است که به علت عدم رعایت برخی از نکات ایمنی کوچک در دام افراد سودجو گرفتار شده‌اند.

سرگرد مهدی شکیب، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به مطالب فوق گفت: متاسفانه برخی از قربانیان فضای مجازی بدون آن‌که بدانند به عنوان مجرم شناخته شده و در مقابل مقام قضایی باید پاسخگوی عمل انجام نداده باشند. یکی از مواردی که کاربران کمتر به آن توجه دارند، انتخاب پسورد مناسب برای مودم‌های وایرلس و یا ADSL می‌باشد.

شکیب با بیان این‌که متاسفانه نداشتن اطلاعات کافی از نحوه استفاده صحیح از مودم های ADSL و انجام تنظیمات امنیتی، باعث دردسرهای زیادی برای این دست کاربران می‌شود، گفت: مجرمان سایبری با به کارگیری و سوءاستفاده از اکانت اینترنتی شما مرتکب جرم شده و این در حالی است که فرد قربانی باید در مقابل مقام قضایی پاسخگو باشد.

سرگرد شکیب در تشریح این موضوع ادامه‌ داد: برخی از کاربران، بعد از دریافت مودم از شرکت‌های خدمات اینترنتی متاسفانه همان نام کاربری و رمز عبور پیش فرض را استفاده می‌کنند و نسبت به تغییر آنها هیچ گونه حساسیتی ندارند. این امر باعث می‌شود تا این کاربران به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار و از طریق اکانت اینترنتی این کاربران در فضای مجازی جرائم سایبری صورت بگیرد.

سرگرد شکیب افزود: کاربران و استفاده کنندگان از مودم های وایرلس و ADSL در قبال اکانت خود مسئول بوده و باید با تغییر رمزهای عبور پیش فرض و انتخاب رمز های عبور مناسب از سوءاستفاده افراد سودجو جلوگیری نمایند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری از ایجاد نام کاربری و رمز عبور مناسب به عنوان یکی از ملزومات مهم در فضای مجازی نام برد و گفت: رمز عبور مناسب رمزی است که بیش از 8 کاراکتر و ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و علائم، ضروری می‌باشد و به هیچ عنوان از مشخصات فردی یا سازمانی برای تعریف نام کاربری و رمز عبور استفاده نکنید.

سرگرد شکیب از رمز‌های عبور به عنوان سدی برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو یاد کرد و در توصیه به کاربران افزود:

این مقام مسئول گام دیگر افزایش امنیت مودم کاربران را، مخفی سازی SSID و یا به‌اصطلاح، خاموش کردن SSID Broadcasting عنوان کرد و گفت: کاربران می‌توانند در تنظیمات مربوط به Wireless مودمشان، این گزینه را پیدا کرده و با خاموش نمودن این قابلیت، نام مودم خود را از لیست وایرلس‌ها ناپدید کنند.

انتهای پیام/

مراقب مودم‌های خانه خود باشید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقب مودم‌های خانگی باشید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..