تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماموت و سبزیجات خام؛ منوی غذای انسان‌های اولیه

۵۷۸۷۱۹

۷۱۲  بازدید

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اجداد انسان امروزی از گوشت ماموت و گیاهان خام تغذیه می‌کرده‌است.

خبرگزاری آنا - هانا حیدری: نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اجداد انسان امروزی از گوشت ماموت و گیاهان خام تغذیه می‌کرده‌است.

دانشمندان سنکبرگ با مطالعه رژیم غذایی تشریحی انسان‌های امروزی توانستند نظریه مبنی بر این که رژیم غذایی هوموساپینس یا انسان خردمند انعطاف‌پذیرتر از رژیم غذایی نئاندرتال‌ها بوده است را تکذیب کنند. اجداد ما نیز درست مانند نئاندرتال‌ها از ماموت‌ها و گیاهان تغذیه می‌کردند.

منوی غذای انسان‌های اولیه: ماموت و سبزیجات خام

دانشمندان موفق نشدند شواهدی از وجود ماهی در رژیم غذایی آنها پیدا کنند. تیم تحقیقاتی بین‌المللی گمان می‌کند که تغییر مکان نئانتردال‌ها در نتیجه رقابت مستقیم بر سر غذا بوده است.

اولین نماینده هوموساپینس‌ها تقریبا 43 هزار سال قبل در اروپا ساکن شد و تقریبا 3000 سال بعد جایگزین نئاندرتال‌ها در منطقه شد.

دکتر هرو بوشرنن، از مرکز سنکبرگ دانشگاه تیبینگن، در این باره گفت: «بسیاری از مطالعات به این موضوع می‌پردازند که چیزی باعث این نقل مکان شد. یک فرضیه بیان می‌کند که رژیم تشریحی انسان مدرن دارای تنوع بیشتری است، انعطاف‌پذیر است و اغلب شامل ماهی می‌شود».

دکتر دراکر و همکارانش به مطالعه قدیمی‌ترین فسیل شناخته شده در غارهای «بوران کایا» در اوکراین پرداختند تا عادات غذایی انسان امروزی نخستین را بررسی کنند. وی در این باره توضیح می‌دهد: «در این تحقیق انسان‌های اولیه را به صورت اقلیمی و محلی مورد مطالعه قرار دادیم. تا به حال، همه تجزیه و تحلیل‌ها از رژیم غذایی انسان‌های مدرن نخستین براساس اکتشافات جداگانه بوده که به همین دلیل تفسیر آنها بسیار دشوار است».

منوی غذای انسان‌های اولیه: ماموت و سبزیجات خام

از آنجا که دانشمندان فسیلی در رابطه با رژیم غذایی هوموساپینس‌ها در اختیار نداشتند تا رژیم غذایی آنها را مطالعه کنند، به بازسازی منوی غذایی اجدادمان پرداختند. محققان درصد ایزوتوپ‌های پایدار کربن و نیتروژن موجود در استخوان انسان‌های اولیه و حیوانات شکاری محلی مانند اسب، گوزن و کل سکایی (نوعی بز کوهی) را اندازه‌گیری کردند.

همچنین آنها محتوای نیتروژن 15 هر امینو اسید را آنالیز کردند؛ بدین صورت نه تنها منشاء نیتروژن بلکه نسبت آن هم مشخص می‌شود. نتایج نشان دهنده نسبت بالایی از ایزوتوپ N15 نیتروژن در انسان‌های امروزی نخستین است. برخلاف چیزی که دانشمندان تا پیش از این گمان می‌کردند، وجود بالای نیتروژن به خاطر مصرف زیاد گوشت ماموت بوده است؛ نه مصرف غذاهای دریایی.

همچنین میزان مصرف گیاهان در رژیم غذایی هوموساپینس‌ها به طور شگفت‌انگیزی بالاتر از نئاندرتال‌ها بوده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد منبع اصلی تامین گوشت برای هر دو گونه، ماموت بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماموت و سبزیجات خام؛ منوی غذای انسان‌های اولیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..