تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه پای باقالی

۵۶۴۰۹۹

۱۹۵  بازدید

پای باقالی یک غذای فوق العاده خوشمزه است که طرز تهیه آن را در این مطلب آورده ایم.

ماهنامه سفره ایرانی - بیتا منوچهری: پای باقالی یک غذای فوق العاده خوشمزه است که طرز تهیه آن را در این مطلب آورده ایم.

مواد لازم لایه زیرین:


آرد: 2 پیمانه کره: 110 گرم سفیده تخم مرغ: 1 عدد آب: 2 قاشق سوپ خوری نمک: به مقدار لازم
مواد لازم لایه رویی:باقالی (پخته): 500 گرم تخم مرغ: 4 عدد خامه: یک الی یک دوم پیمانه دانه خردل (پودر شده): 1 قاشق چای خوری روغن زیتون: 2 قاشق چای خوری شبت (خرد شده): 2 قاشق سوپ خوری پنیر چدار (رنده شده): 1 پیمانه پنیر ماتزرلا (رنده شده): یک سوم پیمانه پیازچه (خرد شده): 5 الی 6 عدد نمک: به مقدار لازم فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
پای باقالی  طرز تهیه:

1. برای تهیه لایه زیرین تمامی مواد را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را در سلفون پیچیده و حدود 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

2. سپس آن را کف یک قالب گرد به قطر 23 سانتی متر قرار داده و کناره ها و کف قالب را کاملا با خمیر بپوشانید. با چنگال حفره هایی در خمیر ایجاد کنید. خمیر را حدود 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) قرار دهید تا بپزد.

3. در این فاصله برای تهیه لایه رویی، باقالی پخته را در مخلوط کن به صورت پوره در آورید. تخم مرغ، خامه، دانه خردل پودر شده، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه را اضافه و مخلوط کنید.

4. شبت خرد شده، پنیر چدار و پنیر ماتزرلای رنده شده و پیازچه خرد شده را اضافه و مخلوط کنید. این مخلوط را روی لایه زیرین پخته و خنک شده بریزید.

5. در حدود 45 الی 50 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 160 درجه سانتی گراد (325 درجه فارنهایت) قرار دهید تا بپزد. در صورت تمایل روی پای را با پیازچه و شبت تزئین و سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه پای باقالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..