تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایی دیدنی و تاریخی از خیابان لاله‌زار+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خیابان لاله زار یکی از قدیمی ترین خیابانهای تهران و از جمله خیابانهای مرکزی محسوب میشود که از جنوب به میدان امام خمینی و از شما به میدان انقلاب منتهی میشود. اما درباره تاریخچه پیدایش این خیابان باید گفت که ناصرالدین شاه بعد از بازگشت از فرانسه، تحت تاثیر تمدن این کشور، تصمیم گرفت خیابانی شبیه به شانزلیزه فرانسه احداث نماید که از همان زمان مردم این خیابان را شانزلیزه تهران نامیدند.

خیابان لاله زار زمانی نماد نوگرائی و هنر ایران بود. بسیاری از تجارتخانه‌ها، رستورانها، تئاترها و فروشگاههای معروف ایران در این خیابان مستقر بودند. مغازه‌هایی در این خیابان قرار داشت که پیرایش نام داشت و به دلیل داشتن پوشاک مد روز از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار بود. در مقابل این مغازه  یک کافه قنادی بود. امروزه این خیابان به صنف وسایل برقی تغییر کاربری داده است.

تنها بازمانده از خیابان لاله زار قدیم عمارت زیبای «خانه و باغ اتحادیه» یا همان «خانه امین السلطان» است که نمادی از معماری نفیس و اصیل دوره قاجار است.
در زیر تصاویری تاریخی و نمادین از خیابان لاله زار تهران قرار داده شده است. 

خیابان لاله زار، تهران 1320 شمسی

نمایی دیدنی و تاریخی از خیابان لاله زار

خیابان لاله زار،  تهران 1326 شمسی

نمایی دیدنی و تاریخی از خیابان لاله زار

 خیابان لاله زار، تهران  1335 شمسی

نمایی دیدنی و تاریخی از خیابان لاله زار

 

انتهای پیام/

 خیابان لاله زار، قبل از انقلاب

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایی دیدنی و تاریخی از خیابان لاله‌زار+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..