تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا نباید از چربی اشباع شده ترسید

تا امروز پزشکان و مردم اعتقاد داشتند چربی اشباع شده ، شریان‌ها رو مسدود می‌کنه و باعث بروز بیماری قلبی کرونری می‌شه. اما یک پزشک ورزشی در مجله بریتیش ادعا کرده که این طرز تفکر اشتباهه.

این ادعا ماحصل تحقیق مشترکی بین تیم‌هایی از متخصصان قلب در انگلیس و سوئیس هست.

این تحقیق ثابت کرد که هیچ‌گونه رابطه‌ای بین چربی اشباع شده و خطر بیماری قلبی وجود نداره و برخلاف باور عموم، تصلب شرایین به دلیل چربی اشباع شده نیست.

محققان اعلام کردند: «زمان اون رسیده که باور عمومی و طرز فکر مردم رو نسبت به چربی‌های اشباع شده و حذف آنها از برنامه غذایی‌ تغییر دهیم». به جای تلاش برای کاهش چربی‌های خون و قطع چربی‌های اشباع شده غذایی، باید غذاهای سالم و مفید بخوریم، در فعالیت بدنی منظم شرکت کنیم و اضطراب رو کم کنیم.

“ده‌ها ساله که روی اولویت کاهش کلسترول پلاسما تاکید میشه، و حتی در بازار، مصرف‌کننده‌ها رو به مصرف غذاهای کم چرب و استفاده از داروها ترغیب می‌کنند.

همه  اینها اشتباهه.

بیماری عروق کرونر قلب شایع‌ترین نوع بیماری قلبیه و علت اصلی مرگ‌ومیر مردان و زنان درآمریکاست.

محققان یادآوری می کنن که شرایط التهابی مزمن، می‌تونه با رژیم غذایی مدیترانه‌ای که غنی از ترکیبات ضد التهابی هست، درمان بشه.  اغلب چربی‌های اشباع شده در این رژیم شامل روغن زیتون با کیفیت، سبزیجات، روغن ماهی و آجیل هست.

By Hannah Nichols

http://www.medicalnewstoday.com/articles/317118.php

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا نباید از چربی اشباع شده ترسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..