تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاست‌های تشویقی مدارس غیردولتی به هنرستان ها

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در جمع خبرنگاران در خصوص روند هدایت تحصیلی اظهار کرد: هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی در سنوات گذشته مانند مدارس دولتی و طبق ضوابط تعریف شده اجرا شد.

وی افزود: سال گذشته در برخی از استان‌ها با مشکلاتی مواجه بودیم که به یک مدرسه غیردولتی تنها ۱۰ سهمیه داده بودندحتی کمتر از این عدد هم در سه استان اتفاق افتاد که پیگیری کردیم.

گرد با بیان اینکه سال گذشته در بحث هدایت تحصیلی فشار سنگینی به وزارت آموزش و پرورش وارد شد، گفت: اگر به دنبال تحقق سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش هستیم باید سایر دستگاه‌های اجرایی آموزش وپرورش را کمک کنند و اولیا نیز علت اصرار این توازنی که وزارت آموزش و پرورش را دارد جویا شوند، اما خواسته مردم و دانش آموز این بود که علی رغم نظر مشاوران تحصیلی بر رشته‌ای خاص تاکید دارند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: هدایت تحصیلی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی سیاست گزاری شده است و واقعا جوانان ما امروز به هدایت شغلی، تحصیلی و آینده نگری نیاز دارند.

 وی تصریح کرد: متاسفانه مردم ما فکر می‌کنند شغل وآینده تنها در رشته علوم تجربی است. باید این موضوع را برای مردم باز کنیم که دانش آموزانی که به رشته مهارتی وارد می‌شود، احساس تعلق و تمایل به آن پیدا می‌کند، خوشبختانه شاهد برگزاری جشنواره خیلی خوب در استان آذربایجان غربی بودیم که دانش آموزان بسیار خوب ظاهر شدند.

 گرد با بیان اینکه برای کشوری با آینده اقتصادی روشن مواجه شویم باید هدایت تحصیلی را بپذیریم، عنوان کرد: اگر بخواهیم بستر فرهنگی را برای مردم باز کنیم قطعا هدایت تحصیلی به شیوه‌ای دیگر اجرا می‌شود البته نمی‌توان حق خانواده‌ها را نیز نادیده گرفت.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام ظرفیت‌هایی که صرفا از طرف وزارت آموزش وپرورش اعلام شده و سازمان مدارس غیردولتی دخالتی در آن نداشته است و طبق ظرفیت‌های استانی در اختیار معاونت‌های آموزشی و پرورشی است البته ممکن است برخی از مدارس دولتی پر شده و بخشی از ظرفیت مدارس غیردولتی خالی است که به این معنا نیست که این موضوع با برنامه ریزی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدارس غیردولتی خود را تابع سیاست‌های هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش می‌داند، بیان کرد: شخص بنده نیز، اعتقاد علمی و آگاهانه نسبت به هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارم و معتقدم باید شرایط هنرستان‌های دولتی و غیردولتی را تسهیل کنیم و از هر هنرستانی که در غیردولتی توانسته باشد یک کلاس به مجموعه دانش آموزان هنرستانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اضافه کند، قطعا از سوی سازمان حمایت ویژه می‌شود و پاداش مالی می‌دهیم نیز دریافت می‌کند.

 گرد تصریح کرد:خانواده اصرار می‌ورزد که فرزندانشان به رشته علوم تجربی بروند که یک چالش برای وزارت آموزش و پرورش است. اگر به ما کمک می‌کردند چه در مدارس دولتی، چه در مدارس غیردولتی هدایت تحصیلی بر اساس توازن ادامه پیدا می‌کرد کشور از بحران بیکاری نجات پیدا می‌کرد.

انتهای پیام/

هدایت تحصیلی کمک به بحران بیکاری است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاست‌های تشویقی مدارس غیردولتی به هنرستان ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..