تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه اندازی ۹۳ مرکز غربالگری سرطان تا پایان شهریور ماه

علی مطلق  رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در سال 93 برای اینکه ببینیم وضعیت شیوع سرطان در کشور و خدمات داده شده در این زمینه به چه صورت است، برنامه آمایش سرزمینی سرطان را اجرا کردیم، گفت: هدف ما در این برنامه شناخت وضعیت موجود و پیش بینی نیازهای 10 سال آینده بود که منجر به تدوین سند توسعه شبکه مراقبت سرطان و سند توسعه نیروی انسانی سرطان شد.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس آمایش های صورت گرفته ایجاد سه سطح از مراکز سرطان  را تعریف کردیم تا این مراکز در کشور توسعه پیدا کند و کار ساخت آنها آغاز شود.

مطلق با اشاره به مراکز تیپ یک سرطان اظهار کرد: مراکز تیپ یک که مراکز تشخیص و غربالگری سرطان را انجام می دهند بسیار حائز اهمیت بودند و  با توجه به اینکه در گذشته این مراکز را در کشور نداشتیم و نیاز به ساخت و ایجاد آنها به شدت احساس می شد به همین دلیل برنامه های لازم برای ساخت  مراکز تشخیص و غربالگری سرطان تدوین کردیم.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت عنوان کرد: با شناسایی میزان جمعیت نیازمند به خدمات و شیوع سرطان در نقاط مختلف کشور این مراکز با توجه به نیاز  هر منطقه توزیع شدند تا دسترسی عادلانه ای برای همه مردم داشته باشیم  و این مراکز محدود به شهرهایی مثل تهران نباشند.

مطلق افزود: چون برای مراکز تشخیص و غربالگری سرطان نیازمند بودجه بسیار زیادی نبودیم ساخت این مراکز از سال 94 شروع شد و ساخت 148 مرکز را پیش بینی کردیم که از همان زمان کار ساخت و جانمایی 135 مرکز  تشخیص و غربالگری سرطان آغاز شد .

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون 22 مرکز تشخیص و غربالگری سرطان راه اندازی شده است، گفت: کار ساخت و بهره برداری 71 مرکز تشخیص و غربالگری سرطان تا پایان شهریور به اتمام می رسد و در مجموع 93 مرکز کار ساختشان به پایان می رسد و پس  از اتمام ساخت ما به فکر تجهیز این مراکز هستیم تا در زنجیره خدمات قرار بگیرند.

انتهای پیام/

جزئیات ساخت 93 مرکز تشخیص و غربالگری سرطان در کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه اندازی ۹۳ مرکز غربالگری سرطان تا پایان شهریور ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..