تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معادله جنگ عربستان و یمن چگونه حل خواهد شد؟

حل معادله جنگ عربستان و یمن با موشک////کلمات کلیدی ویرایش شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناس مسائل جهان عرب در خصوص پاسخ کمیته عالی انقلابی یمن به حملات عربستان علیه این کشور و تأثیر این امر بر معادلات تجاوز سعودی­‌ها، با اشاره به اینکه موشک­‌های یمنی می­‌تواند معادله جنگ را به نفع این کشور تغییر دهد، بیان داشت: تحولات عرصه‌ نظامی یمن در هفته‌ اخیر شاهد پیشروی‌های بسیار خوبی به نفع نیروهای مردمی یمن و تا حدود زیادی به ضرر عربستان و تروریست‌های همراه این کشور بوده است.

وی با توجه به حمله موشکی نیروهای مردمی یمن به پالایشگاه نفتی عربستان گفت: حمله‌ موشکی نیروهای یمنی به یک پالایشگاه نفت در غرب عربستان در عمق 1000 کیلومتری این کشور در استان نجران انجام گرفت؛ اما دولت عربستان در این زمینه دروغ بسیار بزرگی را به مردم اعلام کرد.

کارشناس مسائل جهان عرب با تأکید بر دروغ سعودی­‌ها بعد از حمله موشکی به پالایشگاه این کشور اشاره داشت: تأسیسات برقی این پالایشگاه آتش گرفت و بخشی از مخازن نفت آن از بین رفت. عربستان مدعی شده بود بر اثر افزایش گرما اتصالی اتفاق افتاده و این آتش‌سوزی رخ داده است. این در حالی است ‌که حمله‌ موشکی نیروهای مردمی یمن در شب صورت گرفته بود.

وی با اشاره به پاسخ دیگر نیروهای مردمی یمن به تجاوز عربستان سعودی تأکید کرد: نیروهای مردمی یمن هفته اخیر حمله‌ دیگری به تجمع نظامیان عربستان داشتند. یک تانک با یک موشک کوتاه برد در استان نجران مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد. این دو عملیاتی که در طی هفته‌ اخیر انجام شده بود، از مهم‌ترین عملیاتی است که نیروهای انقلابی یمن توانستند علیه مواضع ثابت عربستان انجام دهند.

ضیغمی با توجه به سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین عربستان نیز مطرح کرد: نیروهای انقلابی اخیراً توانستند یک هواپیمای بدون سرنشین را که برای شناسایی فضا و جبهه‌های نیروهای انقلابی یمن به پرواز درآورده بود، ساقط کنند. این اتفاق نشان می‌دهد که علاوه بر اختلافی که بین عربستان و امارات مخصوصاً در جنوب یمن به وجود آمده، عربستان گرفتار یک منجلاب خطرناکی در یمن شده است.

وی با تأکید بر ناکامی سعودی­‌ها در یمن اشاره داشت: ریاض بعد از دو سال و نیم تاکنون نتوانسته آن دولتی را که مردم یمن انتخاب کرده‌اند و در این کشور حاکم است ساقط کند. در حالیکه امید و آرزوی آن‌ها این بود که ظرف یک هفته بتوانند دولت قانونی یمن را سرنگون کنند.

کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به امکان تغییر معادله به نفع یمنی­‌ها تأکید کرد: عربستان با توجه به مشکلات داخلی و چالش­‌هایی که از سوی این کشور در داخل ائتلاف به ‌وجود آمده، دچار سردرگمی شده است. مطمئناً اگر اوضاع چنین پیش برود و نیروهای یمنی بتوانند از موشک‌های دوربرد یا کوتاه ‌برد بیشتری استفاده کنند، حتماً خواهند توانست در مدت کمتر از 6 ماه روند جنگ را به نفع خود تغییر دهند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

موشک‌­های یمنی می­‌تواند معادله جنگ را به نفع این کشور تغییر دهد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معادله جنگ عربستان و یمن چگونه حل خواهد شد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..