تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر رنگ ها در دكوراسيون منزل

زندگی آنلاین - دكتر زهره گوهرشادی: اكثر مردم معمولا رنگ سفید یا بژ را انتخاب می‌كنند، در اصل ما خودمان را پشت رنگ سفید مخفی می‌كنیم. چون با رنگ سفید احساس امنیت بیشتری می‌كنیم.

اولین مرحله‌ی طراحی، رنگ آمیزی دیوارها

ابتدا همه‌ی وسایل را وسط اتاق جمع كرده و یك پارچه روی آنها پهن كنید و بگویید خداحافظ وسایل، ما با شما كاری نداریم تا رنگ دیوارها خشك شود. بعد با یك نگاهی تازه به شكل و فرم اتاق ببینید چه چیز را در این اتاق بیشتر از بقیه دوست دارید؟ یا به كدام قسمت اتاق می‌توانید جلوه بیشتری بدهید؟ هدف شما دادن شخصیت و ماهیت به اتاق است. پس كارتان را درست انجام دهید.

تاثیر رنگ ها در دكوراسيون

معماری اتاق با دو چیز نشان داده می‌شود.

1- شكل و فرم

2- تزئین آن

پس انتخاب رنگ را كنار بگذارید. اكثر مردم معمولا رنگ سفید یا بژ را انتخاب می‌كنند، در اصل ما خودمان را پشت رنگ سفید مخفی می‌كنیم. چون با رنگ سفید احساس امنیت بیشتری می‌كنیم. برای جبران فقدان رنگ، پول زیادی بابت مبلمان، گلدان‌ها، پرده‌ها و وسایل تزئینی خرج می‌كنیم تا از سردی و بی‌روح دیده شدن طراحی‌مان جلوگیری كنیم.

با رنگ سفید مشكل می‌توان تضاد رنگی ایجاد كرد. با رنگ‌های متضاد می‌توان هماهنگی بین وسایل و دیوارهای اتاق ایجاد كرد و به وسایل زیبایی خاصی بخشید. برای انتخاب رنگ وقت صرف كنید.

ابتدا به رنگ فروشی رفته و یك بروشور رنگ بخرید و به خانه بیایید و رنگ مورد علاقه خود را پیدا كنید. حتما رنگ‌هایی را انتخاب خواهید كرد كه با روحیه شما سازگاری دارند. مثلا اگر آبی را انتخاب نمودید، به فروشگاه رنگ بروید و آن رنگ آبی مورد نظر را به همراه یك قوطی رنگ سفید بخرید.

بعد كمی از رنگ سفید در (ظرفی) با آبی مخلوط كرده و آن را روی مقوای سفیدی بكشید و باز كمی سفید بیشتر و این كار را تكرار كنید تا به 6 یا 7 درجه روشنی رنگ برسید. برای سقف باید از دو رنگ روشن‌تر نسبت به دیوارها استفاده نمود.

اگر سقف منزل شما بلند است می‌توانید رنگ آن را یك درجه روشن‌تر از دیوارها انتخاب نمایید. اگر شما دیوارها را با رنگ‌های تند رنگ‌آمیزی و سقف را سفید نمایید، مانند این است كه یك ملافه سفید روی سقف كشیده‌اید. اگر سقف سفیدرنگ شود كوتاه‌تر به نظر می‌رسد.

سعی كنید دیوارهای خود را با سایه رنگ‌ها، رنگ‌آمیزی كنید یا یك دیوار را به رنگ مثلا آبی تیره یا قرمز قهوه‌ای یا قرمز یا قرمز تیره و دیوارهای دیگر را سفید یا سفید كرم یا تنالیته‌ای از رنگ تیره كه با سفید روشن گردیده به دیوار خود بزنید.

بعد از اینكه رنگ و میزان روشنی آن را با رنگ سفید انتخاب نمودید به رنگ فروشی رفته و رنگ مورد نظر خود را بخرید. در اینجا برای آشنایی شما و انتخاب درست رنگ با توجه به فضا، آب و هوا و روانشناسی به مفاهیم و معانی رنگ‌ها اشاره خواهیم نمود.  

چرخه‌ی رنگ

از 12 رنگ خالص تشكیل شده است. رنگ‌های اولیه یا رنگ‌های اصلی سه رنگ زرد، قرمز و آبی می‌باشند. این رنگ‌ها به هیچ‌وجه قابل ساخت از رنگ دیگر نمی‌باشند.

رنگ‌های ثانویه

از تركیب دو رنگ اصلی رنگ‌های ثانویه به دست می‌آید كه با تركیب نسبت‌های متفاوت رنگ‌های اولیه، طیف رنگ‌های متنوعی (سیرتر یا روشن‌تر) به دست می‌آید.

زرد + قرمز = نارنجی

زرد + آبی = سبز

آبی + قرمز = بنفش

رنگ‌های ثالث

از تركیب یك رنگ اصلی با یك رنگ ثانویه یا مكمل به وجود می‌آیند. مثلا:

تاثیر رنگ ها در دكوراسيون

آبی + سبز = فیروزه‌ای

آبی + بنفش = نیلی

رنگ‌های مكمل

از تركیب دو رنگ اصلی به میزان مساوی ساخته شده كه مقابل رنگ اصلی كه از آن ساخته نشده قرار می‌گیرد.

مكمل رنگ قرمز، سبز است (زرد + آبی) = سبز

مكمل رنگ آبی، نارنجی است (زرد + قرمز) = نارنجی

مكمل رنگ زرد، بنفش است (آبی + قرمز) = بنفش

وقتی دو رنگ مكمل در یك فضا و دكوراسیون به كار می‌رود به نظر می‌رسد كه آنها در حال حركت هستند این همان انرژی ساكن حاصل از تضاد میان آنها است.

رنگ‌های مشابه، هارمونی

این رنگ‌ها در چرخه‌ی رنگ كنار یكدیگر هستند. از جمله ارغوانی، بنفش، آبی یا زرد، لیمویی، نارنجی. از تركیب این رنگ‌ها در فضای دكوراسیون یك محیط زیبا و دلپذیر حاصل می‌شود. مثلا بر روی كاناپه به رنگ آبی كوسنی بنفش قرار دهید. از این رنگ‌ها باید به گونه‌ای استفاده شود كه محیط خسته‌كننده و كسالت‌آور نشود.

تنالیته‌ی رنگ

تركیب یك رنگ خالص با سفید در چند درجه (شش تا هشت) تنالیته‌ی آن رنگ گویند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر رنگ ها در دكوراسيون منزل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..