تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک هفته با آی‌تی ایران از لغو مصوبه اینترنت نامحدود تا وزیر جدید ارتباطات و رفع فیلتر یوتیوب

یک هفته با آی‌تی ایران از لغو مصوبه اینترنت نامحدود تا وزیر جدید ارتباطات و رفع فیلتر یوتیوب

 

به گزارش خبرآنلاین، برگزیده اخبار هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

شماره 1 - محمدجواد آذری جهرمی معاون واعظی و رئیس ارتباطات زیرساخت در مورد وزیرشدن‌اش در دولت روحانی گفت: اجازه بدهید رئیس جمهور اعلام کنند.

شماره 2 - وزیر ارتباطات از تعلیق و لغو مصوبه اینترنت نامحدود که اول مردادماه به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسیده بود، خبر داد. وی گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد مطرح شده در خصوص تعرفه های اینترنت ثابت مبتنی بر اتصال (مدل فروش سرعت به جای حجم) مورد استقبال قرار نگرفت و این مصوبه هنوز مراحل اداری و ابلاغ را طی نکرده و اجرایی هم نشده، قرار شد اجرای آن متوقف شود. وزیر ارتباطات تاکید کرد: دستور دادم کمیته بررسی تعرفه ها، مجددا پیشنهادی با رعایت منافع و مصالح کاربران تهیه و ارائه کند.

شماره 3 - وزیر ارتباطات از ارائه درخواست رفع فیلتر برای دو سرویس یوتیوب و بلاگ اسپات برای دانشگاهیان به دادستانی کل کشور خبر داد و گفت: موافقت دادستان با شرایط سختی همراه است. معاون وزیر ارتباطات نیز رفع فیلتر دو سایت یوتیوب و بلاگ اسپات را برای دانشگاهیان، فاز آزمایشی اجرای فیلترینگ هوشمند عنوان کرد و گفت: فیلترینگ برای اقشار مختلف به صورت متفاوت اعمال خواهد شد.

 

شماره 4 - هر ایرانی صاحب یک صندوق پستی الکترونیکی می‌شود. وزیر ارتباطات در خصوص نحوه استفاده از کارپوشه ملی ایرانیان گفت: همانطور که در گذشته هر ایرانی به یک صندوق پستی به صورت شخصی دسترسی داشت و می‌توانست تمامی نامه‌های خود را از طریق آن دریافت کند، امروز نیز با وجود کارپوشه ملی ایرانیان، یک صندوق پستی الکترونیکی به هر ایرانی تعلق گرفته است.

 

شماره 5 - پرداخت موبایلی تا شهریور ماه اجرایی می‌شود. تفاوت این سیستم با اپلیکیشن‌های بانکی در این است که برای اجرای آن دیگر نیازی به کد ویژه و پسورد برای امور بانکی نیست.

 

شماره 6 - در شرایطی که موضوع انتقال سرورهای تلگرام به ایران مدتی است توسط مسئولان ارتباطی و قضایی کشور مطرح شده، پس از آنکه مقام عالی وزارت ارتباطات از انتقال سرورهای تلگرام سخن گفت، اما مدیر عامل این شرکت در توییتر خود مطلبی نوشت که بر اساس آن ظاهرا این شرکت با استفاده از CDNهای مستقر در ایران برای افزایش سرعت دانلود موافقت کرده است و نه انتقال سرورها به صورت کامل.

 

5656

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک هفته با آی‌تی ایران از لغو مصوبه اینترنت نامحدود تا وزیر جدید ارتباطات و رفع فیلتر یوتیوب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..