تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری لثه احتمال ابتلا به سرطان را در زنان افزایش می دهد

با این بیماری کوچک احتمال سرطان در زنان افزایش میابدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   تیمی از محققان دانشگاه بوفالو نیویورک به بررسی تاثیر انواع بیماری های لثه بر زنان مسن پرداختند.

طبق نتایج این تحقیق، زنانی که طبق گزارش خودشان مبتلا به بیماری لثه بودند ۱۴ درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به هر نوع سرطان بودند. اگرچه طبق گزارش محققان، اکثریت موارد ابتلا به سرطان مربوط به سرطان سینه و مری بود.

ژان واکتاوسکی وند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما به خوبی نشان می دهد که ریسک کلی سرطان در بین زنان مسن مبتلا به بیماری لثه به مراتب بیشتر است»

این مطالعه شامل داده های مربوط به بیش از ۶۵۰۰ زن با میانگین سنی ۶۸ سال بود.

بیماری لثه به دلیل باکتری های دهان ایجاد می شود که موجب عفونی شدن بافت اطراف دندان شده و همراه با بوی بد دهان، جویدن دردناک، دندان های حساس و خونریزی لثه است. محققان برای کنترل و پیشگیری این بیماری، بر اهمیت مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور روزانه برای پاک کردن باکتری های عامل بیماری تاکید دارند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

کدام بیماری ابتلا به سرطان را در زنان افزایش می دهد؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری لثه احتمال ابتلا به سرطان را در زنان افزایش می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..