تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نجات جان مادر باردار مارگزیده افغانستانی در بیمارستان زابل

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: مادر باردار مارگزیده افغانستانی با تلاش کادر درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر علی اکبر نصیری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مادر که 9 ماهه باردار بود اوایل مرداد ماه جاری به دلیل مارگزیدگی در بیمارستان ولایت فراه افغانستان بستری شده که به دنبال خونریزی شدید و بدحال شدن توسط همراهانش به ایران منتقل شد.
وی ادامه داد: بیمار پس از ورود به خاک ایران با حال عمومی بسیار بد، خونریزی شدید و کاهش سطح هوشیاری نخست به بیمارستان امام خمینی(ره) زابل مراجعه و پس از هماهنگی و پیگیری به بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان منتقل شد.
وی افزود: این خانم باردار پس از انتقال به بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل در زایشگاه بستری و زایمان کرد که متاسفانه جنین از قبل به دلیل عوارض خونریزی و مار گزیدگی در شکم مادر فوت شده بود.
وی اضافه کرد: بیمار پس از زایمان به دلیل خونریزی شدید و شوک ناشی از خونریزی به اتاق عمل منتقل و عمل هیسترکتومی توسط تیم مجرب زنان و زایمان این بیمارستان آغاز شد که بعد از یک عمل سه ساعته و دریافت 20 واحد فرآورده خونی از مرگ حتمی نجات یافت و به بخش آی . سی . یو انتقال یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: این بیمار همچنین 10 واحد سرم ضد مار( پلی والان ) دریافت کرد و هم اینک حال عمومی وی رضایت بخش است.
به گزارش ایرنا استان پهناور سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت ها و زیرساخت های لازم از جمله دانشگاههای علوم پزشکی، بیمارستانهای متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.
سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
منطقه سیستان شامل شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون با ولایات نیمروز و فراه افغانستان هم مرز است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نجات جان مادر باردار مارگزیده افغانستانی در بیمارستان زابل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..