تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطری که کودکان عاشق تلویزیون را تهدید می‌کند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد، تماشای سه ساعت یا بیشتر تلویزیون در طول روز، ریسک ابتلا به دیابت را در کودکان افزایش می‌دهد.

محققان باور دارند، آنچه موجب افزایش فاکتورهای خطر دیابت نوع 2 می‌‌شود، مدت زمان طولانی بی‌تحرکی و عادات تغذیه‌ای منفی در هنگام تماشای تلویزیون است.

پژوهشگران همچنین متوجه شدند، کودکانی که در هر روز بیش از سه ساعت از وقت خود را صرف چشم دوختن به صفحه نمایش موبایل‌ و تلویزیون می‌کنند، سطح مقاومت به انسولین در خون آنها 11 درصد افزایش می‌یابد؛ فاکتور شناخته شده‌ای که نشان دهنده خطر ابتلا به دیابت نوع دو است و این دسته از کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نویسنده این مطالعه، دکتر "Claire Nightingale" از دانشگاه لندن می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که کاهش زمان تماشای تلویزیون در کاهش عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در پسران و دختران از سنین پایین مؤثر است».

یافته‌های این مطالعه که در مجله "Archives of Disease in Childhood" منتشر شده است، حکایت از ریسک ابتلای کودکان به دیابت نوع 2 با افزایش سطح مقاومت به انسولین دارد؛ مقاومت به انسولین حساسیت فرد به هورمون را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران باور دارند، کودکانی که به صفحه نمایشگر تلویزیون نزدیک‌تر هستند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، آنها را بیشتر تهدید می‌کند.

محققان هشدار می‌دهند که بررسی‌های چندین باره این موضوع و دستیابی به نتایج یکسان باید موجب یک تصمیم‌گیری جدی در این زمینه شود تا در آینده نزدیک با آمار بالای دیابت نوع دو در کودکان مواجه نشویم.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیابت نوع ۲ در کودکانی که عاشق تماشای تلویزیون هستند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطری که کودکان عاشق تلویزیون را تهدید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..