تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید محتوا در فضای مجازی یک نیاز اساسی است

وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی:

تولید محتوا در فضای مجازی یک نیاز اساسی استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی، صبح امروز در تالار همایش‌های کوثر با حضور رضا صالحی امیری وزیر ارشاد و جمعی از شرکت‌کنندگان این جشنواره برگزار شد.

در این مراسم سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به منحصر نبودن کتابخوانی به کتاب چاپی اظهار داشت: کتاب می‌تواند در فضای مجازی بازنشر شود. امروز تولید محتوا در فضای مجازی یک نیاز اساسی است. نمی‌توانیم سیاست تقابل و تسلیم را پیش بگیریم؛ مدیریت یعنی تولید محتوا. به جای رویکرد تقابلی به نهضت تولید محتوا در فضای مجازی فکر کنیم و این کار از عهده مساجد و مراکز فرهنگی برمی‌آید.

وی افزود: اگر امروز در منطقه خونریزی و تعصب می‌بینیم، ناشی از جهلی است که عده‌ای بر سر مردم آوردند. ما باید فرهنگ گفتگو و تعامل را در جامعه اشاعه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود ابزارهای مختلف برای اشاعه فرهنگ رضوی، بیان کرد: این یک حرکت نمادین است که کتاب را به منازل ببریم. باید به کودک و نوجوان، جوان، میانسال و ... این پیام را منتقل کنیم که تنها راه رسیدن به معرفت و فضیلت مسیر اهل بیت (ع) است. اگر با آن احساس بیگانگی می‌کنیم، باید برای خروج از این گم‌گشتگی به مسیر خورشید بشتابیم. ما کتاب را بستر توسعه فرهنگ رضوی می‌دانیم. مطمئن باشید فرهنگ غربی نمی‌تواند ما را به مقصود برساند. باید از این منظر از فرهنگ غربی فاصله بگیریم.

احیای گفتمان رضوی یعنی احیای اخلاق

صالحی امیری ادامه داد: ما از نعمت بزرگ ثامن الحجج امام رضا (ع) در کشور برخورداریم. با وجود این نعمت باید از بدی‌ها فاصله بگیریم. اگر بتوانیم بین مردم جامعه، امامزاده‌ها و مساجد رابطه برقرار کنیم، جامعه‌ای پر از لبخند و مسرت خواهیم داشت. جامعه‌ای که در آن چالش‌های اجتماعی بیداد کند، از فرهنگ رضوی فاصله گرفته است. از این منظر احیای گفتمان رضوی یعنی احیای اخلاق. ما نیازمند احیای مفهوم کرامت، کریم و کریمان در جامعه هستیم.

در ادامه این مراسم، الله‌یاری دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در خصوص این جشنواره گفت: در این دوره جشنواره کتابخوانی رضوی منابعی در خصوص حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی الکاظم (ع) برای مطالعه در نظر گرفته شد. بخش پویش کتابخوانی به بخش کودک و نوجوان اضافه شد و افزایش تقدیر در بخش کتابخوانی در این دوره از جشنواره اتفاق افتاد.

وی افزود: در این جشنواره کتابخوانی رضوی، 22 هزار و 500 نفر تقدیر می‌شوند. میزان مشارکت در این دوره دو و نیم برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و از 238 هزار نفر به بیش از 647 هزار نفر رسید. میزان مشارکت در بخش بین‌الملل 2240 نفر بود. 427 شهرستان و 319 دستگاه دولتی، نظامی و اقتصادی در این جشنواره مشارکت کردند. 138 هزار و 700 کودک و نوجوان در بخش کودک و نوجوان جشنواره شرکت کردند؛ این درحالی است که تعداد شرکت کنندگان در این بخش در سال گذشته به حدود 50 هزار نفر می رسید.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، با اشاره به عجین شدن کتاب و کتابخوانی با هویت شیعی ما اظهار داشت: علما و دانشمندان ما تلاش فراوانی برای بسط و گسترش کتابخوانی داشتند. تا مرز شهادت و شهید دادن هم پیش رفتند. رشد بیش از دو و نیم برابری شرکت کنندگان در یک مسابقه کتابخوانی نشانه خوبی است تا به دنبال نقطه‌های عطف برویم و در رابطه با تبلیغ سیره امام رضا (ع) تلاش کنیم.

وی افزود: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی که در سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرد، 28 هزار و 800 متر مساحت دارد. 16 هزار نسخه خطی و سنتی که توسط مقام معظم رهبری به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شد، یکی از افتخاراتی است که در این کتابخانه وجود دارد.

در ادامه همچنین، جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص کتابخوانی گفت: راه طلب علم و دانشجویی مطالعه و کتابخوانی است. اگر بخواهیم به کمال عقل در مسلمانی برسیم، باید مطالعه داشته باشیم و کتاب در سبد خانوار ما باشد. علم آموزی بی‌زمان، بی‌مکان و بدون هیچ محدودیتی است.

او افزود: ما مدیران و برنامه ریزان فرهنگی باید شرایطی را فراهم کنیم که کتاب در خانواده‌ها وارد شود. برای پیشرفت‌ در همه زمینه‌ها به علم مورد نظر نیاز داریم.

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید محتوا در فضای مجازی یک نیاز اساسی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..