تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهمانسرای حافظیه «حسین شیخ زین الدین»

۵۷۱۲۵۰

۵۷۷  بازدید

مهمانسرای حافظیه و سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در مجموعه سعدآباد تهران با طراحی حسین شیخ زین الدین، بین سال های 1374 و 1376 خورشیدی ساخته شد.

وب سایت معماری آرل: مهمانسرای حافظیه و سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در مجموعه سعدآباد تهران با طراحی حسین شیخ زین الدین، بین سال های 1374 و 1376 خورشیدی ساخته شد. مجموعه سعدآباد برای پذیرایی از سران و شخصیت های برجسته کشورها و برگزاری گردهمایی ها و ملاقات های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در نظر گرفته شده است. باغ سعدآباد یکی از باغ های با ارزش تهران است که با مجموعه ی ساختمان مهمانسرای حافظیه در حاشیه جنوبی آن و در زمین های احداث شده که فاقد درخت بوده و به عنوان زمین ورزشی از آن استفاده می شده است. مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین
 

با خرید چند خانه و مدرسه و تخریب بناهای موجود در آنها، فضای مناسبی در جلوی ساختمان ایجاد شده که با احداث یک باغ ایرانی در آن، زیبایی و تنوع مجموعه افزایش یافته است. در استقرار ساختمان، استفاده از شیب طبیعی زمین، رعایت مقیاس مناسب و رعایت ساختار فضایی باغ و خیابان های اطراف از عوامل مهم بوده اند. در نتیجه با آنکه ساختمان در حدود 25000 متر مربع مساحت دارد، سطح بزرگی از فضای باغ را اشغال نکرده و بسیاری از قسمت ها در زیرزمین قرار گرفته اند. با ایجاد گودال باغچه و استفاده از هندسه ای محکم و ساده پیروی می کنند که لازمه ی یک بنای یادمان و رسمی است.

مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین 

تنوع لازم در مجموعه از انطباق ساختمان با شیب ها و عوارض زمین به دست آمده است و بنا بر سنت معماری ایرانی، جداره های بیرونی اندکی ساده و بخش های میانی از تنوع و سرزندگی بیشتری برخوردارند. سالن های کنفرانس، تالار تشریفاتف اقامتگاه، رستورانها، استخر سرپوشیده، امکانات رفاهی و تجهیزات خدماتی، بخش های عمده ی این مجموعه را تشکیل می دهند.

در طرح مهمانسرای حافظیه، نحوه جانمایی و فرم کلی احجام طراحی شده و به خصوص احداث حیاط مرکزی و نیز هندسه آن بر اساس پتانسیل ها و توپوگرافی سایت طراحی شده و بیانگر هندسه باغ ایرانی است.

مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین  مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین  مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین  مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین  مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین  مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین  مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین
مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین  مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهمانسرای حافظیه «حسین شیخ زین الدین»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..